«منجی» وجود ندارد!

در حالی که مهلت چندانی تا پایان ثبت نام برای انتخابات فدراسیون فوتبال باقی نمانده، به نظر می‌رسد گزینه‌ مناسبی برای تصاحب صندلی ریاست فدراسیون وجود ندارد و باید دید چه کسی در نهایت رییس فدراسیون فوتبال خواهد شد.

سپهر ستاری: تنها دو روز تا پایان مهلت ثبت نام برای انتخابات فدراسیون فوتبال باقی مانده و گمانه‌زنی‌ها درباره کاندیداهای احتمالی انتخابات فدراسیون فوتبال ادامه دارد. هر کاندیدا برای شرکت در انتخابات باید 10 امضا و تاییدیه داشته باشد و هر نامزدی که نتواند 10 فرم تاییدیه را آماده کند از انتخابات حذف خواهد شد. 31 عضو مجمع که از هیئت‌های فوتبال هستند عموما باهم توافقاتی دارند و معمولا در یک جناح حضور دارند و امسال این شائبه به وجود آمده است که آرای سفید امضا در مجمع وجود دارد و اعضا قصد دارند رای‌ها را نگه دارند.

 در زمان علی‌آبادی که انتخابات برای اولین بار طبق این اساسنامه انجام شد این بحث به وجود آمده بود که برای این‌که علی‌آبادی در مسیر انتخاب به عنوان رییس فدراسیون فوتبال بی‌رقیب باشد، همه آرای سفید مجمع گرفته شده بود و تنها کسی که توانسته بود 11 رای داشته باشد، آجرلو بود که دو رای او هم باطل شد. زمانی که این اتفاق رخ داد صفایی فراهانی انتخابات را باطل کرد و امسال هم برخی از نامزدها شائبه‌های مشابهی را مطرح می‌کنند.

در حال حاضر گزینه‌های مختلفی برای کاندیدا شدن و تصاحب پست ریاست فدراسیون فوتبال وجود دارند. یکی از این نفرات مهدی محمدنبی، عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس است که سابقه حضور در فدراسیون فوتبال را هم دارد و رابطه نزدیکی با بهاروند دارد. حسین قریب هم یکی دیگر از گزینه‌ها است که در دوره دوم کفاشیان هم نامزد شده بود و گفته می‌شود مثل آن دوره گزینه مورد نظر وزارت ورزش برای ریاست فدراسیون فوتبال است. او که سابقه مدیریت استقلال و قهرمانی با این تیم را هم دارد، دوره قبلی به خاطر برخی از افرادی که به او نزدیک بودند رای نیاورد و این دوره هم به نظر می‌رسد تغییر رویه نداده است. قریب سابقه بدی ندارد ولی به خاطر اخلاق خاصش و این‌که اساسا فرد متین و آرامی است برخی افراد مانند صادق درودگر همواره در اطراف او حضور دارند و افراد اجرایی اطرافش خیلی محبوب نیستند. با این وجود به خاطر روابط خوبی که دارد دوباره می‌خواهد شانسش را امتحان کند. در این بین با توجه به سابقه استقلالی که قریب دارد، به نظر می‌رسد با کاندیدا شدن او طیف پرسپولیسی هم گزینه‌ای برای رقابت به میان آورد و به همین دلیل نام حبیب کاشانی به تازگی مطرح شده است و به نظر می‌رسد او هم به دنبال جمع کردن امضا است ولی مشخص نیست بتواند به حداقل امضا لازم برسد. کاشانی سابقه یک قهرمانی لیگ با پرسپولیس را دارد ولی به جز این قهرمانی در مجموع سابقه درخشانی ندارد و در تیم امید هم مدیریتش به جایی نرسید و بعید است حتی در صورت انتخاب بتواند فدراسیون را از وضعیت فعلی نجات دهد.

نکته مهم درباره گزینه‌های فعلی ریاست فدراسیون فوتبال این است که فرد جدیدی در میان آن‌ها وجود ندارد و سابقه درخشان مدیریتی هم به چشم نمی‌خورد  و حتی حیدر بهاروند که در حال حاضر ریاست را بر عهده دارد بازنشسته است و طبق قانون نمی‌تواند کاندیدا شود ولی او به دنبال این است که در انتخابات حضور پیدا کند ولی اگر بهاروند موفق به حضور در انتخابات نشود، آن وقت گروه آن‌ها به سراغ نبی خواهد رفت و او شانس خود را برای حضور در ریاست فدراسیون فوتبال امتحان می‌کند. یکی دیگر از افرادی که در حال حاضر در مجمع حضور ندارد ولی می‌تواند رای بیاورد علی کفاشیان است؛ دوره قبل هم علی کفاشیان و عزیزی خادم که بعید است این دوره کاندیدا شود ،نقش مهمی در انتخاب مهدی تاج به عنوان رییس فدراسیون فوتبال داشتند.

دو گزینه ای که همچنان صاحب بیشترین پتانسیل جذب رای از مجمع هستند و می توانند در تعیین رئیس آینده فوتبال نقشی کلیدی داشته باشند.

در چنین تقسیمی دولت به صورت رسمی دخالتی نداشته و وزارت ورزش هم بحث این‌که گزینه‌ای داشته باشد را تکذیب می‌کند ولی هم‌چنان گفته می‌شود قریب از طرف وزارت ورزش کاندید شده است. در مقابل نفراتی چون بهاروند، ممبینی و نبی گزینه‌های دوم هستند و افرادی چون کاشانی هم کسانی هستند که از بیرون قصد دارند در انتخابات حضور یابند. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال در وضعیتی قرار دارد که هیچ نقش نو و جدیدی برای نجاتش وجود ندارد و فدراسیونی که وضعیت مالی مشخصی ندارد، میزان بدهی‌هایش اعلام نشده و در یک سال اخیر نتایج ضعیفی هم کسب نکرده و گزینه‌های موجود بعید است بتوانند نسخه شفابخشی برای این وضعیت تجویز کنند. با این حال در حالی تا دو روز آینده قرار است بحث ثبت نام نامزدها به پایان برسد که تعداد آرایی که وجود دارد و سهمیه ده با توجه به حق رای هیئت‌های فوتبال و مدیران باشگاه‌ها رقابت را برای بقیه افراد سخت می‌کنند و به سود دو طیف دیگر پیش می‌برد.

255 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1349869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =