لوگو و تصویر برند، با این سه روش مهم خلق می شود. حتما بخوانید

در طبیعت قدم بزنید، از کوه بالا روید، در دریا و اقیانوس ها غواصی کنید، حتی اگر به فضا هم بروید. واقعیت این است که هیچ واژه ای درطبیعت نمی یابید. هرچه هست تصویریست. واژه ها ابزاری کاربردی هستند تا ما را یاری کنند که درباره طبیعت با هم صحبت کنیم.

 عکس ها و نقاشی ها هم مصنوعی هستند اما نسبت به واژه ها بیان واضح تری از طبیعت دارند. قدرتی که تصاویر به صورت ناخودآگاه بر روی افراد دارند، کلمات ندارند. این حقیقت در برند و برندسازی نیز کاربردی بسیار زیاد و اثرگذار دارد. برای مثال به طراحی لوگو شرکت افلک نگاه کنید. واژه به تنهایی نمی تواند مفهوم صداقت و معصومیت اردک افلک را انتقال دهد. همچنین القای مفهوم مردانگی و قدرت در گاوچران مارلبرو.

این ها و صدها ایده بصری دیگر، معروف ترین و قدرتمندترین برندهای بزرگ جهان را می سازند حال یک برنامه فروش و بازاریابی را بررسی کنید، چند ده صفحه و هزاران کلمه. نه اینکه اهمیت کلمات کم باشند.آن ها نیز مهمند.اما بدون یاری نیروهای پیشتاز تصاویر، به سختی به اذهان مخاطبان راه می یابند.

ما بر اساس تاریخ ایده های بصری برندهای بزرگ دنیا، این تصاویر را به ۳ روش متفاوت تقسیم بندی کرده ایم  که به آن اشاره می کنیم:

ایده های بصری بی ربط

به تصاویر این برندها دقت کنید: پری دریایی استارباکس، لک لک برند ولاسیک، ببر برند غلات کلاگ و چشم بند پیراهت هت وی پری دریایی، لک لک، ببر و چشم بند المان هایی بودند که بدون هیچگونه ارتباطی به برند افزوده شده اند. این روش ایجاد تصویر برند در کوتاه مدت موثر عمل می کنند.

تنها به این دلیل نیازی نیست میان نماد تصویری و برند، ارتباطی وجود نداشته باشد که در خلاقیت محدودیتی نیست. اما به این موضوع باید اشاره کرد که در دراز مدت به دلیل بی ربط بودن تصویر و برند این ایده های بصری اثر بخشی خود را از دست خواهند داد مگر اینکه برنامه های قدرتمند بلندمدت تبلیغاتی برای آن در نظر گرفته شود.

فرم، شکل، شخصیت و احساس موجود در تصویر برند راهنمایی است برای اجرای دیگر اقلام هویت بصری برند، ابزارهایی همچون بیلبردها، طراحی کاتالوگ و ژورنال های برند و که اگر هوشمندانه و مرتبط با جوهره برند انتخاب شوند قطعا برند را بالا می برد و متمایز می نماید

ایده های بصری مرتبط

به لوگو و نماد این برندها دقت کنید: اردک برند افلک، چوگان باز رالف لورن و قوطی کمر باریک کوکاکولا

آیا چوگان باز برند پولو به همان بی ربطی چشم بند برند پوشاک هت وی است؟ جواب منفی است. لوگو و نماد تصویری برند پولو کاملا بر مبنای جوهره این برند شکل گرفته است. به شعار تبلیغاتی این برند دقت کنید: برندی که تنها چوگان بازها می پوشند. این شعار نشان از القای مفهوم جایگاه اجتماعی و برند سطح بالا است. از آن جا که پس از قایق رانی، چوگان گران ترین ورزش دنیاست از این رو هر کسی نمی تواند چوگان باز باشد اما همه می توانند یک چشم بند داشته باشند.

این دقیقا تفاوت آشکارا میان تصویر مرتبط و غیر مرتبط است. تصویر مرتبط کارایی بهتری در انتقال پیام و مفهوم مورد نظر برند دارد سفارش طراحی لوگو و هویت برند در شرکت های تبلیغاتی مجموعه ای کامل از راهکارهای هویت سازی برند را شامل می شود. خدماتی همچون تدوین نام برند، ایده پردازی لوگو و تصویر برند، طراحی کاتالوگ و ساخت هویت اقلام چاپی برند و . ارایه می گردد.

ایده های بصری جاسازی شده

به تصاویر ذهنی این برند ها دقت کنید: کف قرمز رنگ کفشهای کریستین لوبونتین، طرح های زیگزاگی میسونی، بند ساعت رولکس

ایده های بصری جاسازی شده بدون نیاز به برنامه های بازاریابی پیچیده و کمپین های تبلیغاتی به کار خود ادامه داده و اثرگذاری خود را انجام می دهد.با استفاده از ایده های بصری جاسازی شده می توان با قول های کسب و کار هم رقابت کرد بدون هیچگونه هزینه های تبلیغاتی

درگیر کردن چند حسی در برندسازی

 تا قبل از این که لیندستروم از استراتژیست های برندسازی به موضوع چند حسی بودن ارتباط مخاطبین با نام های تجاری اشاره کند، تنها به ساخت اقلام بصری برند تاکید می شد. اما او با  کتاب حس برند توضیح داد نام های تجاری که حواس چندگانه را درگیر می کنند، موفق تر از برند هایی هستند که تنها بر یک یا دو حس انسان تاکید می کنند.

نمونه ی آن شرکت اپل است که نه تنها از عناصر بصری تاثیر گذار استفاده کرده، بلکه از حس لامسه نیز در بسته بندی های محصولاتش به عنوان یکی از عناصر اثر گذار برند استفاده نموده است و یا خطوط هوایی سنگاپور که عطری به نام استفان واترز را به عنوان عطر خدمه ی پرواز خود، همچنین عطر کابین هواپیما به کار برده است.

ایده پردازان یک آژانس خلاق ساخت لوگو و هویت بصری برند است. ما در مدت بیش از ۱۶ سال فعالیت در زمینه برندسازی با بیش از ۱۰۰ برند ایرانی و خارجی همکاری نموده ایمایده پردازان در مدت شانزده سال با بیش از ۱۰۰ برند ایرانی و جهانی همکاری داشته‌ایم و با تکیه بر ۱۶ سال تجربه دریافته‌ایم که با نگاه علمی به حرفه‌مان «هویت برند» امکان خلق برندی جذاب و اثر بخش وجود دارد‫.

نمونه کار لوگو و تصویر برند در ایده پردازان با ارایه پشتوانه فکری و تحلیل برند و اعمال نسبت طلایی و در نهایت ارایه دفترچه راهنمای برند انجام می پذیردما از ماندگاری و جذابیت برندتان تغذیه می‌شویم. بر این باوریم شغل ما تنها به تصویر کشیدن نیست، بلکه خلق جایگاهی است برای تحقق آینده‌ای فراتر از آنچه شما تصور می کنید‫. ماموریت شرکت ایده پردزان جذابیت بصری برند و در نتیجه رونق کسب و کار مشتریانمان است، از طریق بهره مندی از قدرت تجربه و علم برندسازی و بکارگیری از ابزار خلاقیت برای به وجود آوردن ارتباطات اثربخش که منجر به رضایت مشتری میگردد.    

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1350689

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =