واحد مرکزی خبر: نخست وزیر ترکیه گفت : اگر اسرائیل در پی تخریب روابط خود با ترکیه باشد از آن استقبال می کنیم.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت چاپ ترکیه ، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه دیشب در سخنانی در نشست انجمن های اهالی شهر سامسون در استانبول با انتقاد از موضع حزب جمهوریخواه خلق ( بزرگترین حزب مخالف دولت در مجلس ترکیه ) در مقابل حملات اسرائیل به مردم غزه گفت : ملت ترکیه نمی تواند در مقابل حملات اسرائیل به برادران خود در غزه سکوت کند.

اردوغان با اشاره به این اظهارات سران حزب جمهوریخواه خلق که تاکید کرده اند ، اگر این حزب قدرت را در ترکیه در دست داشت اجازه تخریب روابط ترکیه و اسرائیل را نمی داد ، گفت : آنها در مقابل حمله اسرائیل به کشتی حامل کمک های انسان دوستانه برای مردم غزه و کشته شدن نه شهروند ترکیه نیز سکوت کردند.

اردوغان گفت : نظامیان اسرائیلی در کشتی مرمره آبی حتی یک قبضه سلاح نیز پیدا نکردند اما از اجساد نه شهروند ترکیه که یکی از آنان تبعه آمریکا بود 33 گلوله خارج شد.

نخست وزیر ترکیه همچنین درباره تخلیه شهروندان ترکیه از لیبی نیز گفت : دولت ترکیه بیش از 23 هزار شهروند خود را از لیبی خارج کرد . وی همچنین گفت : بیش از ده هزار تبعه کشورهای دیگر نیز در چارچوب عملیات دولت ترکیه با هواپیماها و کشتی ها متعلق به ترکیه لیبی را ترک کردند.16346

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 135083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =