گزارش مدیرکل آژانس درباره همکاری با ایران

ایسنا نوشت: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تاکید بر اینکه همکاری‌های آژانس با ایران در بالاترین سطح ادامه دارد، گفت که دیدار با علی اکبر صالحی در برنامه کاری‌اش قرار دارد.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (دوشنبه) پس از اولین روز از سومین سمینار امنیت هسته‌ای این سازمان در وین در یک کنفرانس خبری به سوالات خبرنگاران از جمله پیرامون همکاری ایران با آژانس و دیدارش با علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در آینده پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات علی اکبر صالحی درخصوص امنیت تاسیسات و دانشمندان هسته‌ای ایران، به بیانیه وزرای شرکت کننده در این نشست اشاره کرد و گفت: آنها در یک بخش از این بیاینه به‌طور کامل درباره وجود تهدیدات سایبری صحبت کرده‌اند. آنها اذعان دارند که چنین مشکلی وجود دارد. ما باید این موضوع را بررسی کنیم. در حقیقت، آژانس در حال بررسی است و به میزان زیادی در این حوزه کار کرده است. ما در حال ارائه مشورت‌های فنی و برگزاری سمپوزیوم‌هایی در این زمینه هستیم.

گروسی همچنین درباره دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و اینکه چه پیامی برای او دارد، گفت: دیدار با دکتر صالحی در برنامه کاری‌ام قرار دارد. ما سال‌هاست که یکدیگر را می‌شناسیم و باعث خرسندی است که در سمت جدید خود با او ملاقات داشته باشم. اطمینان دارم که ما درباره هرچیزی که پیش روی ماست، صحبت خواهیم کرد. من پیام خاصی برای او ندارم، باید بنشینیم و صحبت کنیم. من با دیگر مسئولان ایرانی دیدار کرده‌ام اما با او، این اولین فرصت ما خواهد بود که با یکدیگر ملاقات داشته باشیم و کار خود را با اشتیاق آغاز کنیم. کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

مدیرکل آژانس در پاسخ به سوالی درباره سطح همکاری‌های خود با ایران از زمان روی کار آمدنش در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار داشت: همکاری‌ها در جریان است و نمی‌تواند متوقف شود. به‌طور مشخص، از یک سو چیزهایی هست که مربوط به اجرای برجام است و البته الزامات پادمانی دائمی جمهوری اسلامی ایران هم هست که روی آن کار می‌کنیم.

وی ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید این یک موضوع محرمانه نیست و ما با ایران در حال کار برای شفاف‌سازی درخصوص یک سری مسائل هستیم و هنوز دراین فرآیند قرار داریم. ما هنوز به نقطه‌ای نرسیده‌ایم که طبق قضاوت‌های فنی، ارزیابی کاملی از اتفاقاتی که رخ می‌دهد، داشته باشیم. ما مشتاق هستیم و به تعامل با مسئولان ایرانی در عالی‌ترین سطح ادامه دهیم.

گروسی خاطر نشان کرد: بسیار مهم است که ما اطمینان یابیم به خوبی می‌توانیم یکدیگر را بفهمیم. و دست کم من بتوانم به عنوان مدیرکل، با شفافیت ارزیابی خودم از وضعیت و انتظاراتم را به آنها انتقال دهم. ادامه یافتن این‌گونه گفت‌وگوها در زمان کنونی ضروری است.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1351226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =