شناسایی۵۰۰۰ انشعاب غیرمجاز در لرستان

از ابتدای امسال تاکنون حدود پنج هزار مورد انشعاب غیرمجاز شناسایی شده است.

به گزارش خبرآنلاین از لرستان ،مدیرعامل آبفار لرستان گفت: 

با بیان این‎که از نظر مقدار تولید آب به‌مراتب بالاتر از سرانه تعریف شده هستیم، اظهار کرد: در مناطق روستایی کنتورهای حجمی عمدتاً دستکاری یا تخریب می‎شوند؛ حدود ۳۰ درصد پرتی در روستاها داریم.

وی با اشاره به این‎که براساس کنتورهای خانگی در شبانه‎روز حدود ۱۵۰ لیتر آب تحویل هر مشتری شده‎ است، عنوان کرد: در برخی از روستاها سرقت آب انجام می‎شود و برآورد ما این است که این رقم حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ لیتر در شبانه‎روز است یعنی دو برابر نیاز که بخشی از آن به دلیل فرسودگی شبکه‎های توزیع هدر می‎رود و بخشی به خاطر سرقت آب و آبیاری باغات و کارهایی از این دست است.

کاکاوند با اشاره به این‏که شناسایی و قطع انشعابات غیرمجاز یکی از برنامه‎های اصلی شرکت است، ادامه داد: این برنامه از سال ۹۷ به طور جد آغاز شده و پیشرفت خوبی داشت، در زمان سیل با وقفه‎ای چند ماهه روبرو شد.

مدیرعامل آبفار لرستان اضافه کرد: بعد از وقایع مربوط به سیل عمده کار توسط بخش خصوصی انجام شد به‌طوری‌که در هر شهرستان علاوه بر همکاران در شرکت توزیع چندین پیمانکار گرفته شده که بحث شناسایی و قطع انشعابات غیرمجاز را انجام دهند.

وی تصریح کرد: امسال حدود پنج هزار مورد انشعاب غیرمجاز شناسایی شده که تقریباً دو هزار و ۹۰۰  مورد به انشعاب مجاز تبدیل شده و بقیه یا از طریق محاکم قضایی یا شوراهای حل اختلاف یا از طریق دهیاران و شوراهای خود روستاها  تعیین و تکلیف شدند.

کاکاوند با اشاره به فرهنگ‎سازی‎های انجام شده توسط روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان در این رابطه، اظهار کرد: به جد پیگیر هستیم که این امر دیگر اتفاق نیافتد، چون غیرقانونی، غیرشرعی و غیراخلاقی است و اگر به هر دلیل اتفاق افتاد به‎صورت جد با آن مقابله می‎شود.

مدیرعامل آبفار لرستان تأکید کرد: توقع ما بیشتر از مردم روستاهاست چراکه این امر قبل از ما به مردم ضرر می‎رسد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1351384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =