۰ نفر
۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹
هزینه جام فجر چقدر بود؟

یک دوره دیگر از عمر برگزاری جام فجر گذشت و حالا باید پرسید آیا این تورنمنت بین المللی با این کیفیت برگزاری، به اندازه هزینه ای که روی دست ورزش ایران گذاشته، عایدی هم داشته است یا خیر؟

گفته می شود پنجمین دوره جام فجر که به میزبانی رشت برگزار شد پرهزینه ترین دوره این رقابتها بوده است. پیش بینی های اولیه برای میزبانی از این تورنمنت، بر اساس گفته استاندار گیلان حدود بیست و پنج میلیارد ریال تخمین زده شده بود، اما بعدها مشخص شد با توجه به کمک بیست میلیاردی دولت و پولی که از سوی استانداری و سازمان برنامه و بودجه استان تزریق شده، اعتباری بالغ بر سی و پنج میلیارد ریال برای میزبانی از این تورنمنت صرف شده است. اینها سوای آن سه میلیارد ریالی است که بابت پرداخت جوایز دلاری مسابقات، به حساب فدراسیون نوشته شده و دیر یا زود باید پرداخت شود. در مجموع بر اساس آنچه برخی سایت خبری (از جمله فارس) نوشتند، میزبانی از بیست و سه وزنه بردار خارجی که عمدتا هم بی کیفیت بودند (از کشورهایی نظیر بنگلادش، اردن، قرقیزستان، کامرون، نروژ و بوسنی) حدود چهل میلیارد ریال خرج روی دست ورزش ایران گذاشته است.

صرف چنین هزینه گزافی (چه سی میلیارد ریال باشد یا چهل)، در حالی صورت گرفت که مریم بخشی، مدیرکل ورزش و جوانان گیلان، دو هفته قبل از آغاز جام فجر، در مصاحبه اش به اعلام آمادگی صد وزنه بردار برای حضور در رشت اشاره کرده بود، اما با ریزشی هفتاد نفری، شاهد بودیم که تنها سی وزنه بردار در پنجمین دوره جام فجر روی تخته رفتند!

اینک از راهروهای وزارت ورزش و جوانان خبر می رسد، وزیر ورزش و جوانان هم نسبت به هزینه بالای میزبانی از تورنمنت جام فجر در رشت معترض شده است. در این شرایط انتظار می رود، استاندار محترم گیلان و مدیرکل محترم ورزش و جوانان این استان، همانطور که قبل از آغاز این تورنمنت دائما مصاحبه می کردند، الان هم پاسخگوی خبرنگاران باشند و در مورد هزینه های میزبانی از جام فجر شفاف سازی کنند.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1351654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =