رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اعضای این نهاد تحت تاثیر هیچ فشار و گرایش سیاسی نبوده، نیستند و ان شاءالله نخواهند بود.

به گزارش رسا، آیت‌الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، روز یکشنبه در مراسم معرفی حجت الاسلام عباس کعبی به عنوان معاون جدید «جامعه و نظام» جامعه مدرسین حوزه علمیه قم این نهاد برجسته حوزوی را یک نهاد دیرپا با سابقه دیرینه دانست و گفت: جامعه مدرسین یک نهاد علمی ،سیاسی و حوزوی در نهایت استقلال و بدون وابستگی به هیچ شخص و دستگاهی است.

وی گفت: جامعه مدرسین از ابتدای تاسیس تاکنون همواره پشت سر مراجع حرکت کرده و تصمیمات شورای مرکزی را به اجرا گذاشته است.

آیت‌‌الله یزدی ابراز داشت: جامعه مدرسین در فراز و نشیب ها، تغییر دولت ها و تغییر شورای عالی و مراجع، همواره خط اصلی خود را حفظ کرده است و هیچ وابستگی به مرجع، دولت و یا شخص خاصی هم نداشته است.

رییس جامعه مدرسین ابراز داشت: اعضای این نهاد برجسته حوزوی نیز تحت تاثیر هیچ فشار و گرایش سیاسی نبوده، نیستند و ان شاءالله نخواهند بود.

وی بیان داشت: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یک نهاد علمی سیاسی و حوزوی است که کار سیاسی می کند، اما سیاسی کاری نمی کند و اعضای آن به تناسب زمان در مسائل سیاسی اظهار نظر کرده و می کنند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساختار اداری این نهاد حوزوی، گفت: تغییر و تحولات در یک مجموعه امری طبیعی و برای تکامل است، در نظام نیز این گونه است که معمولا مسؤولیت ها نباید همیشه دست یک نفر باشد، مقام معظم رهبری نیز چنین دیدی دارند و این مساله که میدان را به جوانان بدهیم بسیار خوب است.

آیت الله یزدی ادامه داد: رفتن برخی آقایان و آمدن برخی دیگر به معنای عدم کارایی افراد در مسؤولیت ها نیست و علت رفتن آقای جمشیدی از معاونت جامعه و نظام جامعه مدرسین نیز مشغولیت های زیاد ایشان بوده است.

/30112

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 135236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • abdallah GB ۱۹:۱۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۵
    0 0
    kaamelan mashhood ast