شما نظر دادید: بی اعتمادی دلیل توجه نکردن به هشدارهای سازمان هواشناسی است

قبل از وقوع هر برف یا باران شدید، سازمان هواشناسی معمولا آن را پیش بینی کرده و به مردم هشدار می‌دهد. اما با این وجود درصدی از مردم این هشدارها را جدی نمی‌گیرند.

از چند روز پیش سازمان هواشناسی درباره بارش‌ سنگین برف در برخی شهرها به ویژه جاده‌های شمالی کشور هشدار داد و چندبار از مردم خواست تا از سفرهای غیرضروری به این شهرها خودداری کنند. اما به نظر مردم چندان به این هشدارها توجه نکرده و راهی جاده‌های شمال و ساعاتی هم در برف و کولاک گرفتار شدند.

در همین رابطه، چند روز قبل خبرگزاری خبرآنلاین طی یک نظرسنجی از مخاطبان خود خواست تا بگویند از نظر آنها چرا مردم به این هشدارها توجه نمی‌کنند.

یکی از مخاطبان در این رابطه نوشت: «هرکسی که در این جاده ها است الزاما برای تفریح و مسافرت غیرضروری نرفته. خیلی ها کار و شغلشون ایجاب میکنه و مجبورن در هر شرایطی مسافرت کنند.»

اما اغلب مخاطبان باور نداشتن به پیش بینی‌ها و عدم اعتماد به سازمان هواشناسی را دلیل این موضوع دانسته بودند. مخاطبان در این رابطه گفته بودند: «به علت اینکه درست پیش بینی نمیکنند مردم هم چون براشون عادی شده میگن اتفاقی پیش نمیاد اگه واقعا درست پیش بینی کنند مردم به نظرشان احترام می‌ذارند.»، «مردم اینقدر دروغ شنیدن اخبار هواشناسی رو باور نمیکنن وجدی نمیگیرن. همین چند وقته پیش بود یه کارشناس هواشناسی هشدار موج سرمای بی سابقه رو داد بعد هم تکذیب شد. اما حالا می‌بینیم که واقعا سرمای امسال نسبت به این دهه اخیر تو خیلی شهرها کم سابقه است.» اما برخی با این نظر مخالف بودند و در جواب نوشتند: «بی انصافیه این حرف. پیش بینی هوا هر چقدر هم که درست یا غلط باشه فقط پیش بینی یعنی احتمال مردم برای حفظ سلامت خودشون حداقل باید بپذیرن نه اینکه بیخیال از این پیش‌بینی ها سفر برن. الان دودش تو چشم کی رفته؟ خودشون. چند وقته واقعا پیش بینی ها درست در میاد چرا بی اعتنایی میکنند؟»

مخاطبی دیگر بی تجربگی را دلیل این موضوع دانسته بود: «چند علت میتونه داشته باشه اولا تعدادی هستند گرفتار شدن در برف و کولاک راتجربه نکرده اند و کم تجربه اند و قریب به اتفاق از خبرهای داخلی غافل هستند و شبکه‌های خارجی تماشا میکنند و از هشدارها غافلند. عده ای هم عاقلانه تصمیم نمیگیرند و فکر میکنند اتفاق برای اینها نخواهد افتاد. بعضی دیگر هم دل به راهداریها بستند و فکر میکنند همیشه نظارت مستمر بر جاده ها وجود دارد.»

سایر مخاطبان نیز به ارائه راهکار و پیشنهاد برای موضوع پرداخته و نوشته بودند: «از نظرمن اعلام پیش بینی ها مشکل داره در اخبار باید کارشناس هواشناسی نیم ساعت وضعیت کشور رو به مردم توضیح بده ولی متاسفانه فقط ۵دقیقه است. باید طوری هشدار بدهند که مردم به وضوح میزان خطر را متوجه شوند اما در واقعیت این اتفاق نمی‌افتد.»، «بهتره علاوه بر هشدار به مردم ،اخطاری هم به واحداهای ذیربط ارسال بشه که اقدامات قویتر و بیشتری انجام بدن و با سرعت و نیروی بیشتر جاده ها و مسیرها رو برای تردد امن و مناسب  هموار کنند . چون در غیر اینصورت فقط مردم هستن که باید بگن چرا اونجا بودن و باید تردد خودشون پاسخگو باشند.»

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1352489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =