۶۸۰میلیاردتومان تسهیلات به بخش کشاورزی کردستان پرداخت شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از پرداخت ۶۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی استان در سال جاری خبر داد و گفت: بخش کشاورزی در جذب تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۸ جزو استان‌های برتر کشور بوده است

خالد جعفری روز شنبه در جلسه کارگروه توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی کردستان اظهار داشت: بیش از ۶۸۰ میلیارد تومان تسهیلات در سال جاری به بخش کشاورزی استان از محل منابع مختلف اعم از بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۸، اشتغال پایدار روستایی، رونق تولید پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: همکاری و همدلی موجود بین کارکنان سازمان جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی و دیگر مجموعه‌های مرتبط موجب شده در این شرایط سخت تامین منابع موفق به دریافت این میزان تسهیلات در بخش کشاورزی شویم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه هر چقدر از منابع ملی سهم تسهیلات بیشتری دریافت کنیم، به نفع استان است، افزود: بانک کشاورزی  کردستان در پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ ملی عملکرد رضایت بخشی داشته و امیدواریم دیگر بانک های استان هم از این بانک الگو بگیرند.

جعفری با بیان اینکه طی دو سال اخیر در بخش امور دام سرمایه‌گذاری و جذب تسهیلات در استان رشد قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده است، تاکید کرد: سطح زیرکشت گلخانه در استان ۱۸ هکتار است که ۱۷ هکتار گلخانه هم تسهیلات لازم را دریافت کرده و در حال احداث هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: تسهیلاتی که از صندوق توسعه ملی و توسعه پایدار روستایی و تبصره ۱۸ اختصاص پیدا کرد منجر به تحول خوبی در بخش های مختلف صنایع تبدیلی استان شده البته سرمایه‌گذاری در رشد و توسعه کشاورزی نقش تاثیرگذاری دارد لذا باید به نحو احسن از فرصت اختصاص سهمیه تسهیلات ملی استفاده کنیم.

- بانک کشاورزی کردستان ۱۰۰ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ را جذب کرد.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان هم در این جلسه گفت: تا هفتم بهمن امسال بیش از ۳۳ هزار و ۹۴۳ فقره تسهیلات پرداختی کل شبعه‌های بانک کشاورزی به مبلغ ۱۱ هزار و ۵۶۶ میلیارد ریال بوده است.

اسعد فهیمی اضافه کرد: برنامه پرداختی بانک کشاورزی استان تا پایان سال جاری ۱۰ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۱۳۱ درصد تحقق برنامه را داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد تسهیلات هم به بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرده است، افزود: پرداخت هزینه‌های تسهیلات سرمایه‌ای از سرمایه در گردش بیشتر بود و این نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری اتفاق افتاده است.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان میزان وصولی این بانک را ۹ هزار و ۹۹ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: ۱۰۵ درصد برنامه وصول تسهیلات در این بانک امسال تحقق پیدا کرده است.

فهیمی با اشاره به اینکه تنها راه توسعه کردستان پرداخت تسهیلات هدفمند و با نظارت است، یادآور شد: فرق بین کشورهای توسعه یافته و توسعه نیافته میزان دسترسی آنها به منابع است بنابراین هر کشوری که دسترسی آن به منابع راحت‌تر و آسان‌تر باشد، توسعه پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه سیستم بانکی استان ۲۰، ۳۰ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ استانی را جذب کرده است، اضافه کرد: بانک کشاورزی استان  ۱۰۰ درصد تسهیلات این محل را جذب کرده و اگر بانک های دیگر نتوانستند در بخش صنعت این تسهیلات را جذب کنند بانک کشاورزی آمادگی دارد آن را جذب و پرداخت کند.

فهمیی با اشاره به اینکه بخش صنعت از کشاورزی جدا نیست، اظهار داشت: تاکنون از محل اشتغال پایدار روستایی  ۴۲ فقره تسهیلات در بخش صنعت به مبلغ ۳۶۰ میلیارد ریال پرداخت کردیم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1352826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =