فراکسیون زنان شورای شهر با هدف شناسایی زنان توانمند شهرداری تشکیل شد/ در انتخاب مدیران، رزومه زنان نیز بررسی شود

نایب رییس شورای شهر تبریز گفت: شناسایی و به کار گیری توانمندی‌های زنان فعال و پویای مجموعه شهرداری تبریز، مهمترین موضوع فراکسیون زنان شورای اسلامی شهر تبریز خواهد بود.

 به گزارش خبرآنلاین  از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، سونیا اندیش در آیین گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن که به همت امور بانوان شهرداری تبریز برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه زنان همواره ۲۰ واحد کار کرده‌اند ولی به اندازه یک واحد دیده نشده اند که از شهردار محترم تبریز خواهشمندم در بحث تبدیل وضعیت‌ کارکنان شهرداری، نگاه ویژه‌ای به زنان شاغل داشته باشند.

اندیش با اشاره به مردانه شدن عرصه‌های تصمیم گیری در جامعه افزود: ما زنان در چنین فضایی در واقع جنگ می‌کنیم. در ظاهر همه از حقوق زنان صحبت می‌کنند ولی حتی فضاهایی که ایجاد کرده‌ایم هم مردانه بوده و نتوانسته ایم فضایی ایمن و امن برای زنان فراهم سازیم.

او ادامه داد: نگاه ما به جای شایسته سالاری، جنسیتی شده است. اگر بتوانیم نرخ مشارکت زنان را افزایش دهیم، بدون شک برای نسل‌های آتی حرفی برای گفتن خواهیم داشت.

نائب رئیس شورای شهر تبریز افزود: هر زمان در خصوص ارتقا جایگاه شغلی بانوان صحبتی شده اینطور پاسخ شنیده‌ایم که «زنان با یکدیگر تعامل ندارند» در حالی که وقتی شما از ۳۰ صندلی مدیریتی تنها ۱ صندلی را به زنان اختصاص می‌دهید، طبیعتا در اینجا رقابتی ناسالم رخ می‌دهد.

اندیش با اشاره به نرخ مشارکت زنان در جامعه گفت: بهترین نرخ مشارکت زنان با ۳۵ درصد متعلق به کشور آلمان است و طبق آمار ارائه شده، نرخ مشارکت زنان در جامعه ما کمتر از ۸ تا ۹ درصد است. وقتی آمار ما زیر ۱۰ درصد است، همین موضوع علامت هشدار بوده و نشان می‌دهد به سرمایه‌های انسانی توجه خوبی نمی‌شود.

او تصریح کرد: این موضوع تبعاتی هم خواهد داشت. وقتی زنان در عرصه‌های تولیدی، اشتغال، تجارت و... حضور کمرنگی دارند این موضوع آسیب‌های بسیاری را در پی دارد. توسعه پایدار چیزی است که نیروی انسانی فدای پیش شرط های ایدئولوژیکی و فیزیکی نمی شود.

نائب رئیس شورای شهر تبریز خاطرنشان کرد: نگاه شهردار تبریز در حوزه بانوان همواره نگاهی ویژه بوده است که خواهشمندم این نگاه ویژه را عملیاتی کنند چرا که این نگاه‌ها باعث اقداماتی عملیاتی می شود. در بررسی جایگاه‌های مدیریتی رزومه زنان نیز بررسی شود چرا که زنان در جایگاه‌های اشتغال و تصمیم‌گیری به جزئیات دقت و توجه زیادی دارند و فساد اداری در زنان بسیار اندک و ناچیز است.

اندیش با اشاره به آثار مثبت تبدیل وضعیت زنان شاغل در شهرداری تبریز اظهار داشت: توانمندی یک زن در خانواده و کودکان نیز مثمرثمر خواهد بود. نرخ طلاق در زنان شاغل کمتر است چرا که در اقتصاد خانواده مشارکت دارند و اختلافات نیز کمتر است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1353788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =