سه هزار سالمند خراسان شمالی زیر پوشش بهزیستی قرار دارند

اقلام توانبخشی مانند واکر و ویلچر، خدمات بهداشتی، درمانی، کار درمانی و هم چنین ویزیت در منزل از خدماتی است که به این گروه از مددجویان بهزیستی ارائه می شود.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان شمالی ،  سالمندان زیر پوشش این اداره کل، دارای مشکلاتی از قبیل اختلال شنوایی، بینایی، جسمی و حرکتی  هستند.هاشمی از فعالیت چهار مرکز روزانه سالمندان نیز خبر داد و افزود: در این مراکز کلاس های آموزشی و هنری  برای سالمندان  برگزار می شود.

وی  تعداد مراکز نگهداری شبانه روزی سالمندان در خراسان شمالی را  پنج مرکز برشمرد و گفت: ۲۵۰ سالمند در خانه های سالمندان نگهداری می شوند و با این وجود ظرفیت افزایش این افراد نیز وجود دارد.

وی با بیان این که بهزیستی در هر یک از شهرهای اسفراین،  شیروان و آشخانه یک مرکز و در بجنورد دو مرکز نگهداری سالمندان دارد اظهار داشت: در حال حاضر  این مراکز پاسخگوی نگهداری سالمندان است اما با روند رو به رشد جمعیت سالمندان ممکن است نیاز به مراکز دیگری نیز به وجود آید.

وی به برگزاری نشست شورای سالمندان استان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش جمعیت سالمندان و مشکلاتی که این افراد دارند نشست این شورا مصوبات مختلفی در بر داشت اما به مصوبات این شورا توجهی نمی شود و این در حالی است که دستگاه های عضو این شورا برحسب وظیفه ای که دارند باید مصوبات شورا را اجرا کنند.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان شمالی اظهار داشت: مهم ترین مشکلات سالمندان که در شورا مطرح شد مشکلات معیشتی، درمانی و بهداشتی و فضا سازی مناسب شهری از لحاظ مبلمان شهری و وسایل نقلیه عمومی است.

وی گفت: در حال حاضر برای ویزیت شبانه هر یک از سالمندان تحت پوشش بهزیستی ۲میلیون و ۳۰۰ هزار ریال کمک هزینه پرداخت می شود و هم چنین کمک هزینه بهزیستی به مراکز نگهداری شبانه روزی به ازای هر سالمند ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال و در مراکز روزانه ۴میلیون ریال است.

وی اظهار داشت:  حدود ۵.۵ درصد از جمعیت خراسان شمالی سالمند است.

وی افزود: با توجه به آمار ارائه شده ثبت احوال هم اینک ۵۳ هزار و ۲۸۹ نفر از جمعیت استان بالای ۶۵ سال سن دارند.

۸۹ هزار نفر به صورت رسمی در سامانه بهزیستی خراسان شمالی ثبت نام  شده و از خدمات بهزیستی برخوردار هستند.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1353852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =