نقش امیر آلمانی در وقایع آبان ماه چه بود؟

غلامحسین اسماعیلی در بیستمین نشست این قوه در پاسخ به خبرنگاران درباره عملکرد این قوه در اعتراضات آبان ماه توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سخنگوی قوه قضاییه در این رابطه گفت: اولا صف معترضان از صف اغتشاشگران را جدا می دانیم و در عمل هم اینطور عمل کردیم. در ارتباط با بازداشتی ها امر بررسی پرونده ها سریعا انجام شد. رسیدگی به پرونده اتهامی اغتشاشگران در دستور کار قوه قضاییه است. در این بین افراد به گروه های مختلف تقسیم شدند. برخی در اغتشاشات نقش داشتند ولی اتهاماتشان سبک بود به آنها با رافت برخورد شد و مجازات سنگین برای آنها تعیین نشده و تعدادی زیادی از این پرونده ها رسیدگی شد.

اسماعیلی افزود: اما جمعی از عناصر اصلی اغتشاشات در استانهای مختلف که تخریب و آتش افروزی اموال دولتی و خصوصی داشتند را شناسایی، پرونده هایی از آنها رسیدگی شده است و متناسب با اعمال مجرمانه شان مجازاتهای قانونی برایشان در نظرگرفته شده است. در تهران، اصفهان، شیراز و خوزستان عناصر متعدد اغتشاشگران اصلی شناسایی و محاکمه شدند و پرونده شان در مرحله تجدید نظر است.

او ادامه داد: در یکی از پرونده های تهران، که مشهور به پرونده امیر آلمانی است، یک باند تبه کار بودند که سابقه اعمال مجرمانه داشتند و در این مقطع مرتکب اعمال سرقت مسلحانه شدند و بانک و پمپ بنزین آتش زدند. از اقدامات خرابکارانه شان فیلمبرداری کردند و به کشورهای خارجی فرستادند، به ترکیه گریختند ولی بازداشت شدند.

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: در بررسی سابقه امیرآلمانی معلوم شد او به صورت غیرقانونی به کشورهای مختلف رفته. مدتی در آلمان در کمپ پناهندگان بوده و با عناصر وابسته به گروهک نفاق ملاقات و همکاری داشته، این فرد و گروهش در حوادث آبان ماه میدان داری می کنند و اغتشارات را سردمداری می کنند. طبیعی است این دسته از تبه کاران بایستی متناسب با اعمال مجرمانه خود مجازات شوند. چون آرا قطعی نشده، از بیان جزییات و میزان مجازاتهای قانونی معذورم.

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1353997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =