نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت:سپاه بازنشسته نیست و بازنشسته‌ای ندارد

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: سپاه اسلام بازنشسته‌ای ندارد مگر به دلیل عدم توانایی، و این بدان معناست که تا زمان وجود توانایی باید برای اسلام و حفظ آن قدم برداریم.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در جمع رزمندگان و بازنشستگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساکن منطقه درچه اصفهان اظهار کرد: سپاهی بازنشسته نیست و بازنشسته‌ای ندارد و باید گفت سپاهی همواره در هر حالت و در هر جایگاهی به دفاع از این مرز و بوم پرداخته است.

وی افزود: نه تنها سپاه بازنشسته‌ای ندارد بلکه با دیدگاه کلی‌تر، اسلام بازنشسته‌ای ندارد مگر به دلیل عدم توانایی، و این بدان معناست که تا زمان وجود توانایی باید برای اسلام و حفظ آن قدم برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه رزمندگان نباید در قدم برداشتن برای خدا دچار شک و لغزش شوند، ادامه داد: چه بسیار افرادی بودند که هم پای علی بن ابیطالب (ع) به جنگ با کفار می‌پرداختند و چه بسا در این راه جانباز می‌شدند، اما در ادامه زندگی خود به اسارت شک و تردید در می‌آمدند و از قدم برداشتن در راه خدا باز می‌ماندند.

طباطبایی نژاد در خصوص اهمیت حضور مردم در انتخابات پیش رو تاکید کرد: شما پاسداران و رزمندگان موظف هستید مردم را برای رأی دادن تشویق نمائید چرا که رأی مردم همواره برای ضربه زدن به دشمنان نظام اسلامی مؤثر بوده و هست، اگر ریز بینانه به حضور مردم در راهپیمایی‌ها و حتی تشییع سردار سلیمانی دقت کنیم دشمن حضور میلیونی آنان را در رسانه‌هایش به هزاران نفر خلاصه نمود اما انتخابات یک اقدام رسمی است و هیچ گاه دشمن نمی‌تواند تعداد رأی دهندگان را اندک بشمارد.

وی با اشاره به تبریک روز زن و اهمیت جایگاه زن در اسلام و همچنین ضمن قدردانی از صبوری خانواده‌های رزمندگان اسلام اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام صلوات الله علیه زحمات زیادی را برای تغییر فرهنگ غلط عرب‌های جاهلیت نسبت به مقام زن انجام دادند تا به آنان بفهمانند زنان در جوامع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در ارتباط با پاسداشت مقام زن افزود: اگر قرآن کریم را با جزئیات مطالعه کنیم در می‌یابیم که خداوند در کنار هر اَبَر مرد، یک زن پاکدامن، مدیر و مدبر قرار داده است، که در این مورد می‌توان به حضرت موسی و مادر ایشان، حضرت عیسی و حضرت مریم، حضرت ابراهیم و همسران ایشان، حضرت محمد (ص) و حضرت خدیجه و همچنین حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اشاره نمود.

طباطبایی نژاد تاکید کرد: اگر شخصی برای خدا و در مسیر خدا اقدامی انجام داد خداوند متعال آن شخص را همواره نزد خود گرامی می‌دارد و تفاوتی ندارد که آن شخص زن باشد یا مرد چرا که اگر دقت کنیم در می‌یابیم که یکی از مکان‌هایی که دعا در آن مستجاب می‌شود روی قبر حضرت هاجر است که دقیقاً زیر ناودان طلایی کعبه قرار دارد.

وی با بیان اینکه خداوند مبعوث شدگانش را با زنان پاکدامن و با ایمان، به رشد عقلی، معنوی و فکری رسانید، گفت: خداوند متعال با این چینش به جهانیان فهماند که مهمترین مردان روزگار، با این زنان به تکامل رسیده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به سبک زندگی که یکی از فصول بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبری است، خاطرنشان کرد: اگر مقام زن و دختر در خانه آن طور که باید و شاید است گرامی داشته شود بنیان خانواده همواره استوار خواهد بود و پیامبر اکرم در این رابطه می‌فرمایند هر کس که دختر خود را خوشحال نماید ثوابی به اندازه گریه برای خدا نسیب اش می‌شود، در همین خصوص باید تلاش کنیم سبک زندگی در جامعه اسلامی ایران به مانند سبک زندگی ائمه شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1354072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =