درخواست برای ورود استاندار یزد به موضوع خرید دستگاه پت اسکن

مدیرگروه پرتو درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از استاندار یزد خواست تا با ورود به موضوع خرید دستگاه «پت اسکن» نسبت به نهایی شدن استقرار این دستگاه ارائه دهنده خدماتی پزشکی هسته ای در یزد اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ سیدکاظم رضوی با اشاره به اینکه استان یزد درحوزه پزشکی هسته ای رتبه نهم کشور را داراست، اظهارکرد: استان یزد از مجموع خدمات قابل ارائه در این حوزه صرفا دستگاه پت اسکن را اختیار ندارد که پیگیری های لازم در این خصوص صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه همه اقدامات لازم برای خرید و راه اندازی دستگاه پت اسکن برای استان یزد انجام شده است؛ افزود: با اقداماتی که صورت دادیم موفق شدیم اعتبار خرید این دستگاه که بالغ بر۲۰ میلیارد تومان است را تامین کنیم و مجوز های لازم را بگیریم اما تا این لحظه به دلیل بروکراسی های اداری موفق به نهایی کردن این امر نشده ایم.
رضوی با درخواست از استاندار یزد برای ورود به موضوع تسهیل فرایند اداری پیش رو تاکید کرد: با ورود این دستگاه به یزد و راه اندازی آن استان قادر خواهیم بود تمامی خدمات تشخیصی و درمانی مرتبط با پزشکی هسته ای را بر اساس معیار های روز دنیا در یزد ارائه کنیم.
مدیرگروه پرتو درمانی علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به اینکه این دستگاه پنج سال است که وارد ایران شده است، خاطرنشان کرد: دستگاه پت اسکن برای تشخیص و پیگیری درمان بیماران سرطانی امری ضروری است.
مدیرگروه پرتو درمانی علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه پزشکی هسته ای رشته ای نو پا در علم حوزه پزشکی است؛ گفت: اولین خدمات این رشته در سال ۱۳۵۶ توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران و در بیمارستان دکتر شریعتی  ارائه شد.
وی با اشاره به اینکه تا سال ۹۳ هیچگونه امکانی برای ارائه قدمات پزشکی هسته ای در یزد وجود نداشت گفت: اولین دستگاه مربوط به این علم جدید در سال ۹۳ در بیمارستان شهید صدوقی راه اندازی شد و پس از آن بود که این بخش از پزشکی گسترش یافت.
رضوی با اشاره به اینکه در سال ۹۴ نیز مرکز تخصصی قلب و عروق پزشکی هسته ای در یزد با همکاری دکتر اتابکی در یزد افتتاح شد، تاکید کرد: درمانگاه ید درمانی یزد که به طور کلی بخش درمانی این حوزه را پوشش می دهد با اعتبارات خیری هفته گذشته افتتاح شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضردو بخش دانشگاهی در بیمارستان افشار و شهید صدوقی و یک بخش درمانی در بیمارستان افشار فعال است، گفت: ۴پزشک و ۱۰ تکنیسین در حوزه پزشکی هسته ای استان یزد فعالیت دارند و برای ۳۰ نفر نیز اشتغال زایی انجام شده است.
رضوی با بیان اینکه سالانه به هشت هزار نفر در استان یزد خدمات پزشکی هسته ای ارائه می شود، افزود: در زمینه های درمانی ماهانه ۳۰ بیمار پذیرش می شوند که برای استان خودمان کافی است ولی قاعدتا جوابگوی بیماران سایر استان های همجوار نیست.
مدیرگروه پرتو درمانی علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه هیچ بیماری به دلیل مشکلات مالی درمان اش در مراکز پزشکی ای هسته یزد متوقف نمی شود، گفت: با همراهی خیرین گرامی تلاش می کنیم تا افرادی که حقیقا نیازمند هستند برای مسائل مالی دچار وقفه درمانی نشوند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1354642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =