آموزش نیروی حرفه‌ای در آکادمی علی بابا

 هفتمین جشنواره فناوری اطلاعات با حضور شرکت‌های مختلف در حوزه تکنولوژی روز پنجشنبه اول اسفند در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

احسان آراسته مدیر ارشد فنی علی‌بابا در سخنرانی خود در این رویداد گفت: « امروزه با توجه به رشد استارت‌آپ‌ها در کشور و جایگاه آنها در فضای کسب و کار کشور می‌توان گفت کسب‌وکارها با محدودیت منابع انسانی روبرو هستند به طوریکه مهندسان بعد از پایان تحصیلات نمی‌دانند چگونه وارد بازار کار شوند و این مساله موجب می‌شود زمان زیادی در ابتدای راه خود از دست بدهند.»

احسان آراسته مدیر ارشد فنی علی‌بابا

احسان آراسته همچنین گفت: «از سوی دیگر مهاجرت مهندسان به جهت کار و ادامه تحصیل به دیگر کشورها مشکل دیگری است که بسیاری از کسب و کارها با آن مواجه هستند.» به گفته آراسته: «گروه علی بابا در همین راستا آکادمی‌ای برای آموزش و تمرکز مهندسان برای رشد و پیشرفت روی کار و تخصص‌شان، راه اندازی کرده است.»

احسان آراسته مدیر ارشد فنی علی‌بابا

مسعود طباطبایی مدیرعامل گروه علی‌بابا نیز چندی پیش اعلام کرده بود:« چالش‌های عمده ما در علی بابا موضوع نگهداشت منابع انسانی است. متاسفانه شرایط به صورتی است که نیروی متخصص به راحتی از کشور خارج می‌شود. این کار ما را خیلی سخت کرده است. به همین دلیل یک مرکز آموزشی «آکادمی» ایجاد کرده‌ایم که بتوانیم در آن نیروی متخصص پرورش دهیم. ما همچنین دوره آموزش رایگان برای این نیروهای متخصص و حرفه‌ای تدارک دیدیم. در اولین دوره آکادمی علی بابا که در حال برگزاری است ۱۰ نفر از این دوره وارد چرخه کار علی بابا خواهند شد.»

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1355351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =