۰ نفر
۱۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۵:۳۹

رییس مجلس علمای بحرین هشدار داد که طفره رفتن دولت این کشور از پاسخگویی به مطالبات مردم ، تنها به افزایش اعتراض ها و تشدید ناآرامی ها منجر خواهد شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، مجید المشعل شامگاه دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم ، تلاش دولت بحرین برای بدست آوردن فرصت بیشتر با هدف کاهش دامنه اعتراض های مردم را نادرست دانست و گفت: مردم بحرین تا تحقق همه مطالبات خود بویژه سرنگونی دولت کنونی دست از اعتراض ها و تحصن ها برنخواهند داشت.

وی تاکید کرد: هراندازه که دولت بحرین به خواسته های مردم بی توجهی کند ، مردم سقف خواسته های خود را افزایش خواهند داد و برمیزان اعتراض هایشان خواهند افزود.

رییس مجلس علمای بحرین تصریح کرد: اندیشمندان و عقلای سیاسی و مسئولان باید رویدادهای اخیر را با هوشیاری و صداقت رصد و ارزیابی کنند و اجازه ندهند که بحرین بیش از این ضرر و خسارت متحمل شود.

المشعل از مقامات دولت بحرین خواست که حکومت استبدادی و اعمال فشار بر مردم را کنار بگذارند و با اتخاذ رفتاری منطقی برای تحقق مطالبات مردم دست بکار شوند.وی با بیان اینکه " مردم بحرین با آزمونی سخت و دشوار مواجه هستند"، اظهار داشت: مردم بحرین برای تحقق مطالبات خود باید مسئولانه عمل کنند و در تظاهرات و تجمع ها حضوری گسترده و فعال داشته باشند.

رییس مجلس علمای بحرین بر لزوم تقویت وحدت ملی و اسلامی بین قشرهای مختلف مردم بحرین تاکید کرد و گفت: بحرینی ها ملتی واحد و برادرانی دینی هستند و مسائل سیاسی بین آنها فاصله نمی اندازد و برای تحقق مطالبات خود یکپارچه در صحنه حضور دارند.

وی افزود: قشرهای مختلف مردم بحرین اعم از سنی و شیعه باید برای تحقق مطالبات خود متحد باشند و گروه های سیاسی نیز باید با حضور در صحنه به مسئولیت خود عمل کرده و از هرگونه اختلافی که قیام مردم را تضعیف کند ، بپرهیزند.

المشعل خاطرنشان کرد : مسالمت آمیز و آرام برگزار شدن تظاهرات ، برگ برنده ای در دست مخالفان است و انتظار می رود که مقامات بحرینی این واقعیت را درک کنند و اجازه ندهند که کشور به سوی پرتگاهی خطرناک سوق داده و کنترل امور از دست آنان خارج شود.16348

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 135654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =