آزادی ۲۸۸ مددجوی جرایم غیر عمد از زندان‌های کرمان

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان گفت: طی ۱۱ ماهه امسال ۲۸۸ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های این استان آزاد شده اند.

به گزارش خبرآنلاین از کرمان ، سید حجت الله موسوی قوام، مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه این تعداد زندانی با مبلغ ۹ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان از زندان‌های این استان آزاد شده اند، گفت: این تعداد زندانی از محل کمک‌های مردمی، ستاد دیه کشور، بانک‌ها، ستاد دیه استان کرمان، و صندوق تامین خسارت آزاد شده اند که از این مبلغ ۷۰ درصد توسط کمک‌های مردمی بوده است.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴۳ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند، افزود: از این تعداد۷۷ نفر بدهکاران مالی،۵۶ نفر محکومین مهریه و نفقه و مابقی محکومین دیه و شبه تصادفا است.

موسوی قوام با بیان اینکه بالاترین آمار موجودی زندانیان جرایم غیر عمد مربوط به زندان کرمان با ۵۳ مددجو و کمترین مربوط به زندان کهنوج است؛ تصریح کرد:۹۲ درصد از این تعداد زندانی مربوط به سال ۹۸ و مابقی ورودی سال ۹۷ هستند.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴۳ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند، گفت: برای آزادی این تعداد ۶ میلیارد تومان نیاز است تا به آغوش گرم خانواده بازگردند.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان گفت:ستاد دیه استان از ابتدای امسال درسطح شهر و در سطح زندان‌های استان ۲۰۰ جلسه صلح و سازش و مذاکره با ۲۵۰ نفر از شکات پرونده‌ها داشته است که توانسته ۸۶ میلیارد و ۶۳ میلیون تومان تخفیف بگیردلازم به ذکر است تخفیف بدهی محکومین به پرداخت مهریه تعداد سکه‌ها به نرخ روز بوده است.

موسوی قوام با اشاره به اینکه طی مدت یادشده ۲۶ جشن گلریزان در استان کرمان برگزارشده است، افزود: ۹ میلیارد و ۱۲۶ میلیون تومان تعهد خیرین بوده که از این میزان ۸۵ درصدتاکنون وصول شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1356552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =