۹۸درصد تجهیزات صنعت آب در کشور تولید می‌شود

حمیدرضا جانباز گفت: با تولید ۹۸درصد تجهیزات مورد نیاز صنعت آبی کشور در داخل تقریبا به خودکفایی رسیده ایم و در اجرای طرح های عمرانی و توسعه هیچ نیازی به خارج نداریم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ با حضور مهندس حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور؛ طرح یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی با معرفی مهندس داراب بیرنوندی به عنوان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در این استان عملیاتی شد.
در این مراسم که با حضور حمیدرضا جانباز رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری، سعید چگینی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق، فرهور مدیر نیروگاه شهید رجایی، نیری مدیرعامل تأمین اجتماعی، بابایی مدیر درمان و جمعی از کارشناسان و کارکنان این شرکت برگزار شد؛ از خدمات علی علیزاده مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان قزوین که به افتخار بازنشستگی نائل شده است تجلیل شد.
حمیدرضا جانباز در مراسم معارفه اولین مدیرعامل آب و فاضلاب استان قزوین در اجرای طرح یکپارچه سازی که در سالن اداره برق قزوین برگزار شد اظهار داشت: یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی گام بلندی در راستای ارتقای خدمات به مردم است.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: در سال ۶۹ یک حرکت جدید با تأسیس شرکت آبفا شکل گرفت و در جای خود در میان کشورهای پیشرفته و صاحب نام زبانزد شد و با همه مشکلات ناشی از تحریم و کمبود منابع آبی در حال حاضر ۹۹.۹ درصد جمعیت کشور تحت پوشش آب سالم و بهداشتی قرار دارد.
وی اضافه کرد: همه استانداردهای سخت گیرانه رایج دنیا در ایران رعایت می‌شود و این امر مهم در سایه توسعه نیروی انسانی ماهر و دانش موجود در بخش آب و فاضلاب در میان شرکت‌های مهندسی و وزارتخانه به ایجاد تحول در این صنعت منجر شده است.
جانباز یادآور شد: ۹۸درصد تجهیزات مورد نیاز صنعت آب در داخل کشور ساخته می‌شود و با توجه به محدودیت واردات و نقل و انتقالات در این عرصه کوچک‌ترین مشکلی نداریم البته تنها در بخش صنعت شیرین سازی آب یک سری مشکلات جزئی هست که نمونه صنعتی آن ساخته شده ولی چون بازار محلی و تولید آن محدود است صرفه اقتصادی ندارد و به آن ورود نکرده ایم.
وی اظهار داشت: در بخش فاضلاب و تثبیت لجن که یک صنعت «های تک» محسوب می‌شود کمی به خارج وابستگی داریم اما با اتکا به توان مهندسان داخلی در محور مربوط به دانش و فن آشغال گیر بی نیاز هستیم.
جانباز اضافه کرد: اختصاص اعتباراتی از صندوق توسعه ملی از رویدادهای خوبی بود که طرح‌های ما را تسریع کرده است و امیدواریم با ادغام انجام شده هارمونی مناسبی بین شهر و روستا ایجاد شود.
وی یکپارچه سازی را طرح مناسبی دانست و یادآور شد: با این طرح بخش زیادی از دغدغه‌های همکاران شرکت آبفای روستایی حل می‌شود که این موضوع در قراردادها دیده شده و از نگاه مردم هم این ادغام ارزشمند است و منجر به خدمات رسانی بهتر می‌شود زیرا از نیروی انسانی کارآمد به خوبی بهره می‌گیریم.
جانباز اظهار داشت: با توجه به شاخص‌های استاندارد در حال حاضر ۹۸ درصد مردم تحت پوشش هستند و سرانه بهره مندی روستایی در قزوین ۸۶ درصد و در کشور ۷۸ درصد است.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تقدیر از خدمات مدیران سابق و فعلی در استان قزوین گفت: خوشبختانه شرکت آب و فاضلاب استان قزوین از شرکت‌های موفق و کارآمد و الگو در کشور است و آقای بیرنوندی سابقه فعالیت و مدیریت در آب روستایی و شهری را دارند و در دوره مدیریت در طرح یکپارچه سازی هم انتظار داریم از همه نیروهای مستعد استفاده کنند و قزوین بتواند در این طرح نیز یک الگوی موفق باشد.
علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار هم در این مراسم اظهارداشت: مدیر معرفی شده در گذشته نیز به بهترین روش ممکن امور را مدیریت کردند و با سابقه خوبی که دارند می‌توانند در زمان یکپارچه سازی هم موفق باشند.
وی اضافه کرد: در این شرایط اعتباری کشور، پذیرش مسئولیت بسیار سخت است و انتظار می‌رود چون گذشته که با تعامل مناسب با مردم و مسئولان ضمن رعایت قانون مندی خدمات مؤثری در استان ارائه شد در ادامه کار هم اینگونه باشد.
فرخزاد از خدمات ۱۱ساله علیزاده مدیرعامل سابق هم تشکر کرد و اظهارداشت: شاید در یک مقطع زمانی نیاز بود خدمات آب شهری و روستایی جدا شود اما امروز این ادغام به نفع مردم است تا از ظرفیت مالی و تجهیزاتی هر دو شرکت بهره برداری بهتری صورت گیرد.
وی اضافه کرد: تسریع در تکمیل ساختمان آبفای استان ضروری است که این کار در اجرای یکپارچه سازی هم کمک می‌کند.
فرخزاد تصریح کرد: در بخش شهری طرح بزرگ عمرانی انتقال آب سد طالقان برای تأمین آب شرب شهرهای قزوین و آبیک روستاهای استان بسیار مهم است که باید به سرعت دنبال شود.
وی همچنین گفت: انتظار می‌رود در انتصابات تناسب استفاده از کارشناسان آب شهری و روستایی مورد توجه جدی قرار گیرد.
در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات ۱۱ساله علی علیزاده مدیرعامل سابق که به افتخار بازنشستگی نائل شده، مهندس داراب بیرنوندی به عنوان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین معرفی شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1356600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =