تست کرونای تنها ۷ نفر از ۷۰۰ مراجعه کننده در البرز مثبت است

حسین کریم گفت: بر اساس آخرین آماری که در اختیار داریم از ۷۰۰ نفر مراجعه کننده به بیمارستان های البرز تا کنون تست کرونای ۷ نفر مثبت اعلام شده است، قریب به ۱۵ نفر بستری شدند و تنها ۲ نفر فوت کرده اند.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ حسین کریم با اشاره به اینکه مردم هیجان خود را کنترل کنند، افزود: مردم با دقت به توصیه های دانشگاه علوم پزشکی البرز گوش فرادهند و اولین دستور سیستم بهداشتی این است که در منازل بمانند، افرادی که خطرات بالایی دارند همانند بیماران دیابتی، قلب، ریوی، سرطان و افرادی که داروهای خاص مصرف می کنند یا دیالیزی ها تا حد امکان از خانه خارج نشوند. 

وی اظهار داشت: شهروندان البرز مسافرت نروند و دید و بازدیدهای های خود را مجازی کنند، رسانه ها باید به مردم آموزش دهند که با فضای مجازی چگونه می توان دید و بازدید کرد، خوشبختانه به واسطه این فضا مردم می توانند حتی در داخل منازل از وضعیت همدیگر خبردار شوند.

کریم تصریح کرد: پدربزرگها و مادربزرگ ها، پدر و مادرهای عزیز، بیماران خاص و شهروندانی که سن بالایی دارند در منزل بمانند، سایر افراد هم تا جایی که ضرورت ندارند به بیرون مراجعه نکنند، جمعیت ها را کم و میهمانی ها و مسافرت ها را حذف کنیم، قلیان خانه ها بیاد تعطیل شوند و کسی به آنجا ورود نکند که البته دستور آن هم داده شده است. 

وی گفت: مردم از داروی کورتون اصلا استفاده نکنند و توصیه هایی که صرفا دانشگاه علوم پزشکی و سیستم بهداشت به مردم ارائه می کنند را مورد توجه قرار دهند، عموم مردم مطمئن باشند اگر اطلاعات خود را از جای دیگری کسب کنند فریب خورده و به مسیرهای خاکی منتهی می شوند. 

کریم افزود: نمی توانیم بگویئم کرونا در استان البرز تحت کنترل است زیرا ما در یک استانی قرار داریم که اطراف ما استان های پر خطر تهران، قم، اراک و گبلان قرار دارند و به نوعی محاصره شده ایم، استان ترانزیت هستیم و رفت و آمد از طریق استان ما به استان های آلوده بسیار زیاد است. 

وی با اشاره به اینکه البرز گذرگاه و کریدور غرب و شمال کشور است و این مسئله رفت و آمدها را زیاد می کند، اظهار داشت: اتفاق خیلی خوبی که علی رغم مسائل مذکور شاهد آن هستیم این است که خوشبختانه جز استان های خیلی بد نیستیم و هماهنگی بسیار خوبی بین دانشگاه علوم پزشکی، استاندار البرز، دادستان کرج، ادارات، کمیته بحران، شورای تامین و پدافند غیر عامل وجود دارد و در سطح اعلاست. 

کریم با تاکید بر اینکه هماهنگی در بین دستگاه های البرز به قدری بالاست که اطمینان دارم با همین همدلی که در جو مسئولین استان وجود دارد می توانیم بر کرونا پیروز شویم، تصریح کرد: یکی از فوتی های استان البرز ۴۷ساله بوده و یک مورد خانم و مورد دیگر آقا بود، از رسانه ها به واسطه زحمات زیادی که برای اطلاع رسانی مردم متحمل می شوند تشکر می کنم. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در خاتمه گفت: اصحاب رسانه کنار ما و همراه ما باشند زیرا با یکدیگر می توانیم این کار بزرگ را انجام دهیم، اگر رسانه از ما فاصله بگیرد قطعا بازوی اصلی ما برای اطلاع رسانی قطع خواهد شد، آنچه ما شدیدا به آن نیاز داریم دلگرمی پرسنل درمانی استان البرز است و باید مردم و رسانه ها افرادی که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند را به صورت ویژه برای رفع خستگی مورد توجه قرار دهند زیرا جان خود را بر کف دست گذاشته و خواهران و برادران ما هستند.  

46
 
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1357437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =