شمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان به دو نفر رسید

ایرنا نوشت : رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تست کرونای یکی دیگر از بیماران مشکوک در استان مثبت اعلام شد و شمار مبتلایان به دو نفر رسید.

دکتر حسین فرشیدی اظهار داشت: این بیمار یک مرد ۴۲ ساله با سابقه بیماری زمینه ای است که خوشبختانه در حال حاضر وضعیتش رو به بهبود است.

وی افزود: بیمار دیگر که روزهای گذشته نتیجه اش اعلام شده بود، یک بانوی ۷۰ ساله قمی می باشد که برای دیدار با دختر و دامادش به قشم سفر کرده بود که خوشبختانه حال وی نیز خوب است.

فرشیدی شمار افراد مشکوک به کرونا در استان را ۲۶ نفر اعلام کرد و گفت: به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری، تمام افراد مشکوک با علایم آنفلوآنزا یا دیگر بیماری های تنفسی را بستری و نمونه برداری انجام دادیم.

وی ضمن تاکید به شهروندان مبنی بر پرهیز از حضور غیرضروری در اماکن عمومی، مراکز درمانی و دیگر فضا، گفت: به طور یقین با همدلی و همراهی مردم و رعایت بهداشت فردی و عمومی کرونا را شکست خواهیم داد.

وزارت بهداشت ۳۰ بهمن ماه ابتلای دو شهروند قمی به ویروس کرونا را تایید کرد و اکنون به صورت روزانه آمار مبتلایان جدید را اعلام می کند؛ تاکنون استان‌های قم، گیلان، اردبیل، مازندران، خراسان رضوی، تهران، البرز، اصفهان، همدان، مرکزی، هرمزگان، یزد، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، لرستان، فارس، سمنان و کهگیلویه و بویراحمد تاکنون درگیر این بیماری شده اند.

آمار نهایی مبتلایان به این بیماری در ایران تا ظهر روز هفتم اسفند ماه به ۱۳۹ نفر و موارد فوت ناشی از آن به ۱۹ نفر رسیده است.

به دنبال شیوع ویروس کرونا، پویشی مردمی (کمپین) با محتوای "ما مردم جزیره قشم، کیش و بندرعباس جهت کنترل ویروس کرونا، خواهان کنترل و محدودیت تردد مهمانان به استان هرمزگان هستیم" در فضای مجازی هرمزگان تشکیل و کاربران با پیوستن به آن خواستار ممنوعیت سفر به استان هستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1357561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =