نگرانی نمایندگان از نایاب شدن وسایل پیشگیری از کرونا/این ویروس شوخی‌بردار نیست /چرا دولتمردان در جلسات راحت کنار هم می‌نشینند

ایسنا نوشت،نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که دشمن به بهانه کرونا به دنبال سلب آرامش کشور است گفت: مردم مطمئن باشند مسوولان در کنارشان هستند آنها هم پیشگیری‌های لازم را انجام دهند.

محمد جواد جمالی گفت: دشمن از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی می‌خواهد همه مسائل اجتماعی ما را به موضوعی امنیتی تبدیل کند. نمونه آن را در اظهارات پامپئو دیدیم که چطور درباره وضعیت کرونا در کشور ما دخالت کرد یا این که ترامپ طوری درباره کرونا در ایران صحبت کرد که انگار یادش رفته آنها ما را تحریم دارویی کرده‌اند.

وی افزود: دشمنان از طریق فضای مجازی می‌خواهند مردم را بترساندند سوال این است که چطور آمار سایر کشورها را اعلام نمی‌کنند. کشورهایی که موارد فوتی‌شان به دلیل ابتلا به کرونا بیشتر از ما بوده است. اینها نشان می‌دهد هدف دشمن سلب آرامش مردم است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر این که باید کرونا در حد خودش دیده شود توضیح داد: باید افراد فنی مشخصا پزشکان متخصص در امور عفونی و ریوی و آنهای که آموزش های لازم را دیدند در توصیه به مردم اولویت دارند نباید افراد غیر متخصص در این حوزه اظهار نظر کنند.

جمالی با تاکید بر این که جان مردم برای ما مهم است افزود: مردم هم باید درباره جانشان حساس باشند حاکمیت تمام کوشش را برای حمایت از مردم انجام می‌دهد آموزش‌ها و اطلاع رسانی‌ها صورت می‌گیرد مردم پیشگیری‌های لازم را کرده و مسائل بهداشتی را رعایت کنند. بدانند معاندان هم می‌خواهند آرامش جامعه را بر هم بزنند.

جمالی با تاکید مجدد بر این که  مسوولان در کنار مردم هستند افزود: مردم مطمئن باشند که ما کرونا را کنترل می‌کنیم و شکست می‌دهیم کرونا ویروسی است که تاکنون ۴۰ کشور را درگیر کرده و مهمترین راه مقابله با آن پیشگیری و رعایت نکات آموزشی و بهداشتی است.

آمار کشته‌شدگان و مبتلایان ضد و نقیض است

همچنین ایلنا نوشت، بهرام پارسایی درباره این‌که امروز باتوجه به شیوع بیماری کرونا در کشور شاهد هستیم وسایل پیشگیری با این بیماری نایاب شده است و مردم در نگرانی و استرس به سر می‌برند، گفت:قبل از آن‌که به حوزه انتخابیه خود بازگردم در تهران به هر داروخانه‌ای از شمال شهر تا جنوب شهر رفتم ابتدایی‌ترین مواد لازم برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا را نداشتند. 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نه تنها یک داروخانه در یک منطقه خاص بلکه همه داروخانه‌ها؛ ژل‌های استریل‌کننده دست، الکل، ماسک و حتی دستکش نداشتند. 

وی با بیان این‌که در مناطق مختلف تهران به دنبال وسایل ضدعفونی کننده و پیشگیری از کرونا رفتم و چیزی پیدا نکردم، عنوان کرد: جالب است نه تنها رایگان بلکه با دادن هزینه هم نمی‌شود وسایل پیگشیری از کرونا تهیه کرد و باید بگویم حتی با چند برابر قیمت هم موجود نبود!

پارسایی افزود: به شیراز آمدم، اینجا هم همین وضعیت است یعنی در شیراز هم به عنوان شهری که در آن بیماری کرونا پیدا شده است وسایل ابتدایی برای اینکه مردم از خودشان مراقبت کنند تا از شیوع بیشتر جلوگیری کنند، موجود نیست!

وی ادامه داد: برخی از داروخانه‌ها تا چه حدی نمی‌دانم حرف‌شان صحت دارد ، بیان می‌کنند که به آنها گفته شده اگر بخواهید وسایل پیشگیری را برای‌تان آزاد خواهیم آورد!

این عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای، اسلامی تاکید کرد: سودجویی و منفعت‌طلبی در بازار کاملا مشهود است و این نشان‌دهنده بی‌تدبیری و سوءمدیریت است. امروز اگر مدیریت درست انجام شود می‌توان این اتفاقات را جمع کرد.

پارسایی تاکید کرد: دغدغه کنترل شرایط وجود دارد و از مسئولان باید خواست تا هرچه زودتر شرایط را کنترل کنند، زیرا سلامتی و جان مردم بر عهده این افراد بوده و این سوءمدیریت بازی با جان افراد جامعه است.

وی درباره این که وزیر بهداشت گفته است فروش ماسک ممنوع است و توزیع آن بر عهده  خانه‌های بهداشت، است: عرضه ماسک که نباید به خانه بهداشت محدود شود، مگر در یک شهر چند خانه بهداشت داریم که مردم بتوانند به آن مراجعه کنند، در ثانی این کار باعث تجمع می‌شود و شیوع را بیشتر می‌کند. همان داروخانه‌ها که گستردگی بیشتری دارند حتی اگر می‌خواهند ماسک را رایگان هم در اختیار مردم قرار دهند. 

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این که تنها یک سازمان  و یا نهاد مسئول رسیدگی نیست و همه باید تلاش کنند، گفت:ذچنین موضوعی شوخی‌بردار نیست و تنها بسته به وزارت بهداشت هم نیست، وزارت صنعت که تولیدکنندگان تحت مدیریتش هستند، سازمان حمایت از مصرف‌کننده و سازمان تعزیزات زیر مجموعه‌اش هستند و این موضوع پیچیدگی ندارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مبارزه با کرونا به هیچ عنوان سیاسی نیست، نباید این موضوع را سیاسی کرد، نباید سعی کنند به جای پاسخگویی توپ را در زمین این و آن بیندازند، باید به هر روش ممکن سلامتی مردم را تضمین کنند.

وی با اشاره به اینکه در بحث آموزش و تهیه وسایل پیگشیری باید تلاش بیشتری صورت گیرد، گفت: امروز بحث تعطیلی مراکز آموزشی مطرح است و باید تصمیم درست گرفته شود.

این نماینده  مجلس درخصوص آمارهای مبتلایان و متوفیان بیماری کرونا گفت: آماری که در حال حاضر داده می‌شود با توجه به جامعه آماری و از لحاظ درصد شیوع و کشندگی واقعی به نظر نمی‌رسد؛ یعنی طبق میانگین کشور چین این بیماری دو درصد کشندگی دارد و امروز آمار کشته‌شدگان با آمار مبتلایان ضد و نقیض است و همخوانی ندارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئولان ما حتی به صورت نمادین این مسئله را رعایت نمی‌کنند در جلسات دولت می‌بینیم بسیار راحت در کنار هم می‌نشینند درصورتی که شاید اعضای هیات دولت مشکوک به ابتلا باشند، آنان حتی به صورت نمادین اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

پارسایی افزود: نکته دیگر این است که با شیوع این بیماری باید مدیریت کنترل و قرنطینه صورت می‌گرفت و مثل چین، ایتالیا و کره جنوبی ما هم اقداماتی را انجام می‌دادیم ما که نمی‌توانیم بگوییم از لحاظ علمی آنها از ما عقب‌ترند و ما از آنها جلوتریم باید اصولی را که همگی آن را رعایت می‌کنند ما هم رعایت کنیم. اما هیچ کدام از این موارد مانند اینکه افراد وسایل پیشگیری را در دسترس نداشته باشند، خطر شیوع را بیشتر نمی‌کند.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ بیان کرد: بحث بعدی این است که مبتلایان در نقطه به نقطه کشور وجود دارند و به علت عدم مدیریت و آموزش افراد تا به مرحله حاد بیماری نرسند به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند.

وی در پایان گفت: توصیه به مسئولان این است که این بیماری را جدی بگیرند و با بی‌تفاوتی از کنارش نگذرند.

۲۷۲۱۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1358122

برچسب‌ها