۰ نفر
۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
پلمب تالاهاریی که جریمه کنسلی بگیرند

ایرنا نوشت: برخی از مردم همچنان مراسم‌های خود را در تالارها برگزار می‌کنند، اما طرف دیگر ماجرا کسانی هستند که باتوجه به شرایط فعلی لغو مراسم یا جابجایی آن به زمانی دیگر را ترجیح داده و خواستار فسخ قراردادهای خود هستند.

این روزها مردم علاوه بر نگرانی از وضعیت سلامت خود، دغدغه‌هایی از جنس لغو مراسم‌های از پیش‌تعیین شده دارند که از بلیت پرواز و هتل‌ها و تورهای ررزو شده تا جشن‌ها و مراسم‌های عروسی را شامل می‌شود.

صنوف مختلف برای آن که مردم راحت‌تر بتوانند برنامه‌های از پیش‌تعیین شده خود را لغو کنند، با صدور ابلاغیه به واحدهای مربوطه دستور داد که جریمه‌ای از متقاضیان لغو دریافت نشود که یکی از این موارد مربوط به لغو مراسم‌های عروسی و تالارها بود.

پیشتر «خسرو ابراهیمی‌نیا»، رییس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس اعلام کرده بود که چنانچه افراد به دلیل مسایل بهداشتی خواستار لغو برنامه‌های خود باشند، تالارهای پذیرایی اجازه دریافت جریمه از آنها ندارند؛ اما پس از گذشت چند روز مخاطبان ایرنا، اطلاع دادند که برخی تالارها برای لغو مراسم‌ها بین ۱۰ تا ۳۵ درصد جریمه از افراد دریافت می‌کنند و یا حاضر به بازگشت ودیعه به آنان نیستند.

«ابلاغیه به دست ما نرسیده» این جمله‌ای است که برخی تالارداران که خواهان دریافت جریمه از لغوکنندگان مراسم‌ها بودند با لحن پرخاشگرانه و بی‌مسئولیت اعلام کردند؛ این در حالی است که رییس اتحادیه تالارهای پذیرایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تاکید کرد:ابلاغیه به تمام تالارها ارسال شده و چنانچه تالاری از افرادی که خواهان لغو مراسم هستند، جریمه طلب کند، بر اساس ماده ۲۸ قانون نظام صنفی با آنها برخورد شده و واحد پلمپ می‌شود.

تشریفاتی ها هم مجوزی برای دریافت جریمه ندارند

مردم در شرایط نامساعد اپیدمی ویروس کرونا، در ارتباط با مجموعه هایی که کار تشریفات مراسم مختلف از جمله جشن ازدواج را انجام می دهند، هم با بلوکه کردن پیش پرداخت یا ودیعه و یا پرداخت جریمه روبرو شده اند، تازه‌عروس و دامادهایی که چشم به راه رسیدن اسفند ماه بوده‌اند تا جشن پیوند بگیرند، اکنون بدلیل بیماری مزبور مراسم را لغو کرده اند، برخی از تشریفاتی‌ها که برگزاری مراسم را عهده‌دار شده بودند، زیر بار دریافت نکردن جریمه نمی روند و به مشتریان می‌گویند ابلاغیه مربوط به تالارهای پذیرایی بوده و به تشریفات ارتباطی ندارد.

رییس اتحادیه تالارهای پذیرایی در این زمینه نیز توضیح داد: تمامی تشریفات‌هایی که عهده‎دار عقد قرارداد تالارهای پذیرایی هستند نیز شامل این ابلاغیه می‌شوند.

به گفته ابراهیمی، تمام واحدهای صنفی تاکنون مطیع دستورات اتحادیه بوده‌اند و تا این لحظه موردی از تخلف و شکایت ثبت نشده است.

وی همچنین از مردم خواست با مسوولان تالارها که در این شرایط پذیرفته‌اند از آنها جریمه دریافت نکنند، تا حد امکان همکاری و تعامل دوطرفه داشته باشند تا این شرایط نیز با کمترین مشکل بگذرد.

۲۲۳۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1358987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =