۰ نفر
۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
مجاهد راه علم و فرهنگ

پاسداشت مکتوب خبرآنلاین برای شخصیت فرهنگی و آثار قلمی زنده‌یاد استاد سیدهادی خسروشاهی/ ۱۴

انالله و انا الیه راجعون. إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ
درگذشت عالم جلیل القدر، مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین سید هادی خسروشاهی (طاب ثراه) موجب تأثر و تألم عموم علمای حوزه‌های علمیه، استادان دانشگاه و جامعه علمی کشور گردید.

این روحانی فاضل و مجاهد، بخش عمده‌ای از عمر بابرکت خویش را صرف تحصیل، تحقیق و ترویج علوم اسلامی نمود و در کنار فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی هرگز از فضای علمی و فرهنگی فاصله نگرفت و همواره منشأ آثار بر پرکت برای جویندگان علم و دانش بود.

مجموعه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و مخاطبان فرهیخته آن هم، مفتخر به این بودند که در طول سالیان گذشته و اخیر، همواره در نشست‌های مختلف علمی و فرهنگی از وجود این دانشمند فرزانه در قالب سخنران تخصصی بهره مند گردند و بی شک فقدان این دانشمند گرانمایه ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر خواهد بود.

اینجانب به نمایندگی از هیأت امنای انجمن که در رأس آن‌ها مقام ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، درگذشت این استاد فرزانه را به خانواده آن مرحوم و عموم ملت فرهنگ دوست ایران تسلیت عرض می‌نمایم.

داوند روح آن مرحوم را با روح اولیا، صلحا و علمای عاملین محشور فرماید.

* استاد دانشگاه تهران و رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی

* منتشر شده در وب‌سایت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی . ۱۱ اسفند ۱۳۹۸

جناب استاد سیدهادی خسروشاهی پنج شنبه ۸ اسفند به دلیل بیماری کرونا درگذشت. از آنجا که به دلیل شرایط خاص اجتماعی، فعلا مراسمی برای این مرد بزرگ برگزار نمی شود، خبرآنلاین سنت «پاسداشت مکتوب نخبگان» را برای این عالم فرزانه منتشر می کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1359121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =