۰ نفر
۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
در نانوایی ها از پول نقد استفاده نکنید

فارس به نقل از رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی تهران نوشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا به نانوایی‌ها ابلاغ شده تا در راستای افزایش سطح بهداشت از مشتریان بخواهند که به جای پرداخت پول نقد از کارتخوان استفاده کنند.

اصغر پابرجا در پاسخ به این سوال که با توجه به شیوع ویروس کرونا چه اقداماتی برای رعایت هرچه بیشتر بهداشت نانوایی‌ها از سوی اتحادیه اتخاذ شده است، گفت: آنالیز تعیین نرخ نان بر اساس دستمزد سه کارگر در نانوایی تعیین می‌شود و متأسفانه در آنالیز نرخ نان برای فروشنده جایگاهی در نظر گرفته نشده است.

رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی تهران افزود: بنابراین در قیمت تمام‌شده نان که بر اساس مجموع کل هزینه‌های یک نانوایی تعیین می‌شود، هزینه کارگر چهارم، یعنی فروشنده محاسبه نشده و بر این اساس نانوایی‌ها امکان مالی استخدام چنین فردی را ندارند.

وی اظهار داشت: لذا در نانوایی‌ها فردی که مسؤولیت بیرون آوردن نان از تنور را برعهده دارد، همان فردی است که مسؤولیت تحویل و عرضه نان به مشتری و دریافت پول را از او دارد.

پابرجا در پاسخ به این سوال که اکنون شرایط خاصی بر کشور حاکم است و لزوم رعایت اصول بهداشتی برای مبارزه با کرونا الزامی است، در این شرایط اتحادیه چه تدابیری اندیشیده تا رعایت بهداشت در نانوایی‌ها به حداکثر برسد، گفت: اتحادیه نانوایان طی بخشنامه‌ای به صورت مکتوب به واحدهای صنفی اعلام کرده که از مردم بخواهند که به جای پرداخت پول نقد از کارتخوان‌ها استفاده کنند.

وی افزود: در تمام نانوایی‌های شهر تهران دستگاه کارتخوان موجود است و مردم می‌توانند در هنگام خرید نان به جای پرداخت پول نقد از این دستگاه‌ها استفاده کنند، ضمن اینکه برای رعایت بهداشت باید خریدار اقدام به کشیدن کارت کند.

رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی تهران اظهار داشت: این اقدام می‌تواند تا حدودی به رعایت بهداشت بیشتر در نانوایی‌ها کمک کند، زیرا به این وسیله جابجایی اسکناس و سکه در دست مشتری و فروشنده صورت نمی‌گیرد.

وی تأکید کرد و بیان داشت: این موضوع به نانوایی‌ها به صورت کتبی ابلاغ شده است.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1359371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    0 0
    نانوایی ها یکی از مراکز اصلی گسترش کرونا اگر جهت خرید نان به یک نانوایی (مثلا" سنگکی)بروید می بینید که شاطر با همان دستهایی که نان را تحویل میدهد اسکناس یا رسید پول را گرفته وسپس باهمان دستها داخل اسکناسهای کثیف میگردد تا باقیمانده پول مشتری را بدهد مشتری نیز پول کثیف ونان را همزمان گرفته و به منزل میبردو هرخانواده سه نوبت در شبانروزمستقیما" از این نان تغذیه میکنند.نانوایی ها از سحر تاساعاتی از شب دایر بوده وبه همین شکل نان به خریداران عرضه میکنند. حال با توجه به اینکه نان غذای اصلی ما ایرانیان بوده وتعدد وتکرر مراجعه به نانوایها در طول شبانروز ، ملاحظه میکنید که ویروس کرونا چاره ای جز گسترش سریع ندارد . راه حل: بایستی تدبیری بیندیشند تا شاطری که نان تحویل میدهد به هیچ عنوان تماسی با پول یا دستگاه پوز و رسید آن نداشته یاشد.