ایرنا:این روزها در سرمای شدید زمستان آمریکا تنور تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری این کشور زودتر از حد انتظار داغ شده و از اصناف مختلف برای ریاست بر کاخ سفید تلاش می کنند.

یکی از سنت های مالوف درعرصه بازی های سیاسی آمریکا این است که با شروع تب دوره ای مبارزات انتخاباتی دراین کشور هر کس که از هر طریقی ثروتی به جیب زده و به سرمایه ای رسیده است در جستجوی شهرت و یا حتی هیجان و سرگرمی بیشتر در زندگی خود هم که شده با سرازیر کردن پول های کلان به درون ماشین تبلیغات سیاسی این کشور بخت خود را برای شرکت در رقابت های ریاست جمهوری می آزماید.
این بار نوبت به 'هرمن کین 'صاحب یکی از پیتزا فروشی های زنجیره ای این کشور می رسد تا از نابسامانی های داخلی آمریکا از جمله مسایلی مانند بیکاری، جنبش های کارگری و افزایش تورم استفاده کرده و با انتقاد از سیاست های داخلی و خارجی کاخ سفید هوس تکیه بر صندلی اوباما به سرش بزند.

 از ریگان تا آرنولد
دایره رقابت های سیاسی آمریکایی پیش از این نیز شاهد تلاش های مشابهی از سوی افرادی متعلق به گروههای مختلف بوده است یکی از نمونه های بارز آن رانالد ریگان هنر پیشه فیلم های سینمایی این کشور بود که با کنار گذاشتن حرفه بازیگری ابتدا به فرمانداری ایالت کالیفرنیا که از طریق بازیگری در آن محبوبیت گسترده ای کسب کرده بود، رسید و بعد هم راه را برای ورود خود به کاخ سفید در سال 1980 هموار کرد.
نمونه دیگر آرنولد شوارتزنیگر قهرمان اطریشی زیبایی اندام و بازیگر سینمای این کشور است که از طریق وصلت با خانواده کندی ها راه ورود خود به عرصه سیاست را باز کرد و هشت سال فرماندار کالیفرنیا شد و اگر بخاطر ملیت غیر آمریکای اش نبود، شاید به صندلی ریاست جمهوری آمریکا هم می رسید.
هرمن کین ساندویچ فروش سابق که او هم یک آفریقایی تبار آمریکایی است خود را حامی و پیرو نهضت تازه پای ' تی پارتی 'معرفی کرده و گفته است 'من نمی توانم بیش از این بنشینم و شاهد مسیر منحرفی که کشورم طی می کند باشم.'16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 135955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شیدا IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۸
    0 0
    بازم اونا که مشخصه طرف پیتزا فوروش بوده