حذف عوارض گمرکی ورود تجهیزات پزشکی مورد نیاز منطقه/ نظارت بر پخش و توزیع مواد ضدعفونی کننده بر عهده دانشکده علوم پزشکی آبادان است

معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در راستای رفاه حال مردم منطقه از جمله مصوباتی که در کمیته فنی گمرگ و با دستور مستقیم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند به تصویب رسید، برداشته شدن عوارض ورود کالاها و تجهیز ات پزشکی مورد نیاز بیمارستان ها، مراکز درمانی، داروخانه ها و واحدهای تجاری در شرایط کنونی بود

به گزارش خبرآنلاین از اروند به نقل از  روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، سید علی موسوی با بیان این مهم، افزود: ورود تجهیزات پزشکی مانند دستکش، ماسک، مواد ضدعفونی کننده و تمام امکاناتی که در زمره مبارزه با این ویروس است از جمله مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی نظیر الکل سازی، تعرفه تعلق نمی گیرد.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی برای ورود و ترخیص این کالاها در منطقه وجود ندارد، تصریح کرد: بدون کم ترین فوت وقت و زمان این اجناس را از طریق گمرکات منطقه ترخیص خواهیم کرد.

موسوی اضافه کرد: همچنین جلساتی را با اتاق های بازرگانی، اصناف و فعالین اقتصادی برگزار کردیم و آنها را به  واردات بدون تعرفه این کالاها ترغیب نمودیم؛ امیدواریم فعالین اقتصادی، تجار و بازرگانان از این امتیاز استفاده کرده و به واحدهای تولیدی داخلی کمک کنند تا به یاری خدا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

نظارت بر پخش و توزیع مواد ضدعفونی کننده بر عهده دانشکده علوم پزشکی آبادان است

سید علی موسوی در بخش دیگری از سخنانش نظارت بر تولید مواد را بر عهده سازمان منطقه آزاد اروند دانست و افزود: ۴ واحد تولیدی موجود در منطقه که در بخش های مختلف تهیه مواد شوینده، ضدعفونی کننده، الکل و ژل دست فعالیت می کنند را بسیج کردیم تا در شیفت های پی در پی جوابگوی نیاز منطقه باشند در همین راستا از لحاظ تولید هیچ مشکلی در بخش الکل و مواد شوینده نداریم.

وی نظارت بر توزیع و پخش مواد ضدعفونی کننده نظیر الکل و ژل دست را برعهده دانشکده علوم پزشکی آبادان دانست و تصریح کرد: توزیع و نظارت بر این موضوع با توجه به سیاست هایی که در ستاد مبارزه و پیشگیری با ویروس کرونا گرفته شد با دانشگاه علوم پزشکی آبادان است در واقع ما تمامی امکاناتمان را در آبادان و خرمشهر بسیج و در اختیار دانشکده علوم پزشکی آبادان گذاشته ایم.

موسوی اذعان داشت: توزیع، نظارت و کنترل قیمت این کالاها به دلیل حساسیت موضوع طی مصوبات تعیین شده در جلسات ستاد بر عهده دانشکده علوم پزشکی و مراکز بهداشت ۲شهر آبادان و خرمشهر است.

معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت: در حال حاضر الکل مورد نیاز داروخانه ها و واحدهای تولیدی که موادضدعفونی را تولید می کنند، در منطقه تأمین است. اما اینکه چطور چگونه و کجا توزیع می شود بر عهده دانشکده علوم پزشکی آبادان است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1359664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =