حمایت‌ گسترده از پسری که به خاطر عشق به کتاب مسخره می‌شد

ایبنا نوشت: دانش‌آموزی که به خاطر عشقش به کتاب مورد قلدری هم‌کلاسی‌هایش قرار گرفت، از سوی نویسندگان، کتابفروشی‌ها و افراد مشهور مورد حمایت بی‌سابقه قرار گرفت.

به گزارش بی‌بی‌سی، کالوم منینگ، اخیرا یک حساب کاربری برای نقد و بررسی برخی از کتاب‌هایی که اخیرا خوانده بود راه انداخت. این پسر ۱۳ ساله که تازه مدرسه‌اش را عوض کرده‌ بود، شاهد این بود که هم‌کلاسی‌هایش در یک گروه گفت‌وگو شروع به مسخره کردن او به این خاطر کرده‌اند و بعد او را به گروه اضافه کرده‌اند تا پیام‌هایشان را بخواند.

 
وقتی خواهر بزرگ‌تر کالوم این موضوع را توییت کرد، موج حمایت‌های آنلاین از او شروع شد و او حالا ۸۵ هزار فالوئر دارد.
 
خواهرش الیس روز شنبه در حساب کاربری توییتر خود نوشت نمی‌تواند باور کند که برخی افراد چقدر می‌توانند وحشتناک باشند. توییت او در فضای مجازی دست به دست شد و واکنش‌های مثبت فراوانی را در پی داشت.
 
کتابفروشی واتراستونز شعبه گیتس‌هد این‌طور جواب داد: «از شنیدن این موضوع بسیار ناراحت شدیم! حرف زدن درباره کتاب راه بسیار خوبی برای پیدا کردن دوست و کشف کتاب‌هایی است که در غیر این‌صورت ممکن است هرگز با آنها آشنا نشوی! لطفا به برادرت بگو به بررسی کتاب‌ها ادامه دهد!» آنها همچنین به او نوید دادند که در مراجعه بعدی‌اش به شعبه آنها یک کتاب به او هدیه خواهند داد.
 
نویسندگان ازجمله نویسنده محبوب او، کارولین کپنس نیز پیامی تشویقی برایش فرستاده و پیشنهاد داد که نسخه‌هایی از کتاب‌هایش را برای او می‌فرستد تا برای آنها هم نقد بنویسد. یک نویسنده دیگر، مت هیگ، گفت نسخه‌های امضا شده‌ای از رمان‌هایش را برایش می‌فرستد چون او حسابی به دلش نشسته. شماری از افراد مشهور نیز به‌طور خصوصی به او پیام دادند.
 
مادر کالوم گفت پسرش بعد از خواندن پیام‌های دوستانش در آن گروه، ویران شد. آنها کالوم را به خاطر علاقه‌اش به کتاب یک موجود عجیبِ غمگین توصیف کردند و با آنکه او می‌توانست پیام‌های آنها را ببیند اما نمی‌توانست جوابشان را بدهد چون بلاک شده بود و مادرش می‌گوید این اوضاع را بدتر کرد. او گفت با این حال واکنش‌های آنلاین به این بدرفتاری فوق‌العاده بود: «این باعث شد او حالا احساس خیلی خوبی داشته باشد و این کار پیام بسیار قوی و ضدزورگویانه‌ای برای آنها فرستاد.»
 
او گفت پسرش به‌ویژه از اینکه توانست با نویسندگان ارتباط برقرار کند از خوشحالی روی ماه است. او اضافه کرد: «ما حتی از زنی در عراق، پیام «موفق باشی» دریافت کردیم. به‌علاوه او برای بازدید از دفتر مرکزی اینستاگرام دعوت شد. جالب است که توانستیم یک اتفاق منفی را به یک چیز مثبت تبدیل کنیم.»
 
کالوم این واکنش‌ها را شگفت‌انگیز و کوبنده توصیف کرد. او گفت: «دیروز تنها ۳۹ فالوئر داشتم و حالا بیش از ۸۵ هزار نفر صفحه‌ام را دنبال می‌کنند. این عجیب است، اما خوب است که بدانی مردم اهمیت می‌دهند.»
 
او اضافه کرد: «روزهایی بود که مجبور بودم علاقه‌ام به کتاب را از بعضی بچه‌ها که به‌خاطرش مسخره‌ام می‌کردند پنهان کنم. به نظرم این به جنبه‌های خوب و بد اینترنت مربوط است. همواره می‌توان مورد حمله سایبری قرار گرفت اما لحظه‌هایی از این دست نیز وجود دارد که کسانی این قلدری‌ها را با مهربانی عوض می‌کنند.»

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1360316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =