۰ نفر
۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
لطفا کرونا را بهانه تسویه حساب سیاسی نکنید

این روزها شاهد برخی تسویه حساب‌های سیاسی با بهره‌گیری از فضای ملتهب ناشی از گسترش ویروس کرونا هستیم.

این رفتارها درحالی صورت می گیرد که در بلایای طبیعی و بیماری‌هایی وخیم و همه‌گیر چون کرونا تمامی اقشار، گروه‌ها و جناح‌های سیاسی می‌بایست بسیج شده و دست به دست هم دهند تا این مشکل جامعه را حل کنند.

اینکه برخی بخواهند از این موضوع بهره ببرند تا رقیب خود را از میدان به در کنند یا از آن به عنوان سوژه و دست‌آویزی برای تخریب فرد یا جناح مقابل خود بهره ببرند، امری غیراخلاقی و البته غیرانسانی است.

اگر عملکرد دولت در مبارزه با کرونا دچار ضعف است، می‌بایست نقد صحیح، منصفانه و عادلانه شود و البته باید در این مبارزه به دولت کمک کنیم. نباید این تفکر را داشته باشیم که دولت باید تمامی اقدامات را انجام دهد، در چنین شرایطی همه ما ملزم هستیم تا حد توان خود کمک کنیم تا این معضل هر چه زودتر از جامعه رخت ببندد و تمام شود.

سواستفاده از بلایای طبیعی و مشکلات توسط گروه‌های سیاسی برای شکست رقیب و تخریب وجهه عمومی آن‌ها از نظر اخلاق سیاسی، اخلاق اسلامی و شرعی اشکال دارد و نه تنها دردی را دوا نمی‌کند بلکه بر درد مردم نیز می‌افزاید.

گروه‌های سیاسی همانطور که برای انتخابات آماده‌باش می‌دهند و آحاد جامعه را برای حضور در این رویداد دعوت می کنند، الان هم باید تمام مردم را به حمایت از دولت و همکاری کردن برای حل این مشکل فرا بخوانند. همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم و قرار نیست که کشتی را سوراخ کنیم و توقع داشته باشیم به ره منزل مقصود برسیم.

در حال حاضر باید احزاب و گروه های سیاسی بسیج عمومی بدهند و هر آنچه از دست خود و نهادهایشان بر می‌آید انجام دهند و کمک کنند تا این مشکلات را پشت سر بگذاریم.

* عضو جبهه ایستادگی و دبیرکل حزب سبز

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1360817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =