عرضه ماسک و دستکش، در استان‌هایی که درگیری بیشتری با کرونا دارند

فارس نوشت:مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز گفت: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت ماسک و دستکش ابتدا در استان‌هایی که درگیری بیشتری با این بیماری دارند توزیع می‌شود و سپس به سایر نقاط کشور توزیع خواهد شد.

علی‌اکبری مختاری، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز،گفت: نظارت بر توزیع اقلام ضروری این ایام، همچون ماسک و ژل در دستور کار ناظرین ویژه تعزیرات قرار گرفته است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز با بیان اینکه در پی این نظارت‌ها 250 هزار انواع الکل کشف شده است، بیان کرد: به کمک گزارش‌های مردمی در روزهای گذشته، 37 هزار قلم انواع دارو، 63 هزار انواع ماسک، 100 هزار دستکش، 20 تن انواع ژل کشف و دو داروخانه پلمب شدند.
مختاری با بیان اینکه اقلام کشف شده در اختیار معاونت غذا و دارو علوم پزشکی قرار می‌گیرد، بیان کرد: معاونت غذا و دارو با توجه به اولویت‌بندی‌ها توزیع مجدد اقلام را انجام خواهند داد، در شرایط فعلی کادر پزشکی و بهداشت و درمان بیشترین نیاز به این اقلام را دارند.
وی تصریح کرد: طبق دستور هیأت دولت در استان البرز پس از صدور جواز کسب و تأمین اقلام مورد نیاز 27 کارخانه تولیدی، فعالیت خود را به تولید موارد ضدعفونی کننده اختصاص دادند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز با اشاره به اینکه اقلام تولید شده در میان داروخانه‌های استان توزیع می‌شود، گفت: تا کنون ژل ضدعفونی کننده دست، میان 160 داروخانه شهر توزیع شده است و 60 داروخانه دیگر نیز امروز توزیع خواهند شد.
مختاری با بیان اینکه پس از توزیع‌ امروز، تمامی داروخانه‌ها یکبار توزیع اقلام انجام شده است، گفت: کمبود مواد ضد عفونی کننده دست تا حد بسیاری رفع شده است و موضوع اصلی امروز مردم کمبود دستکش و ماسک می‌باشد که توزیع این دو به صلاحدید و اولویت‌بندی وزارت بهداشت انجام خواهد شد.
وی یادآور شد: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت ماسک و دستکش ابتدا در استان‌هایی که درگیری بیشتری با این بیماری دارند توزیع می‌شود و سپس به سایر نقاط کشور توزیع خواهد شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی با بیان اینکه در رابطه با توزیع ماسک و دستکش کادر پزشکی بیمارستان‌ها در اولویت است‌، تصریح کرد: مقرر شد از این پس توزیع این دو اقلام در سطح کشور به شرکت‌های پخش کشوری واگذار شود و مجموعه تعزیرات حکومتی و دستگاه قضا در این رابطه دخیل نخواهد بود.
مختاری در بخش دیگری به نظارت تعزیرات همیشگی تعزیرات حکومتی بر 50 درصد از کارخانه‌ها اشاره کرد و افزود: مجموعه تعزیرات حکومتی درگیری‌های متفاوتی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به رصد و نظارت بر خروج اقلام بهداشتی به خارج استان اشاره کرد که تا کنون در چند استان دیگر اقلام البرز را کشف و ضبط کرده‌ایم.
وی همچنین اضافه کردد: در این شرایط حساس کارگاه‌های تقلبی بسیاری نیز اقدام به تولید ژل ضدعفونی و الکل 70 درصد می‌کنند که با گزارشات مردمی کارگاه‌های پلمب و سوءاستفاده‌گران تحویل قانون خواهند شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1360862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =