قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم: در خانه بمانید/پزشکان و پرستاران زیر فشار کار خم به ابرو نمی آورند و لی تحمل هم حدی دارد

ایسنا نوشت:قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم با گلایه از عدم رعایت اصول بهداشتی از سوی برخی از مردم از افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرنا در استان خبرداد.

 دکتر علی ابرازه جمعه شب در گفتگو با بخش خبر شبکه استانی قم با اشاره به بستری شدن 1026 نفر در مراکز درمانی در قم گفت: متاسفانه 167 نفر از 24 ساعت گذشته به مراکز درمانی مراجعه و بستری شده اند و تا این لحظه بیش از 500 نفر به این بیماری به شکل قطعی مبتلا شده اند.

وی افزود: تعداد بهبود یافتگان رو به افزایش است ولی متاسفانه تعداد بستری شدگان نیز دائما افزایش پیدا می‌کند. واقعا نیروهای پرستاری و خدمات و پزشکان زیربار فشار افزایش بستری ها خم به ابرو نیاوردند ولی تحمل هم حدی دارد.

قائم مقام علوم پزشکی قم، بیان کرد: امروز از بخش کهک هم تصاویری به دست ما رسید که در این زمینه واقعا از مردم می خواهیم که تعطیلات آخر هفته را در منازل خود بمانند و مهمانی های آخر هفته ای را برگزار نکنند که این چنین شاهد افزایش بیماران نباشیم.

وی گفت: در خصوص طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا نیز باید گفت که این طرح در سه استان قم، گیلان و اصفهان به شکل پایلوت انجام می شود. این بخشنامه تجزیه و تحلیل شده و به این صورت است که از کمک ظرفیت استانی از جمله بسیج و سپاه و... استفاده کنیم و کسانی که هنوز شناسایی نشده اند از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی می کنیم که چگونه با سامانه های ما تماس بگیرند. باید درمان دارویی در منزل و نمایندگی ها شروع شود. در روزهای آینده این طرح را اطلاع رسانی می کنیم به دنبال آن هستیم که روند بستری در بیمارستان ها کاهش دهیم و درمان را در منزل افراد آغاز کنیم.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1361051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =