اختتامیه دومین جایزه نوفه، آنلاین برگزار می‌شود

بنابر اعلام دبیرخانه‌ جایزه نوفه با توجه به وضعیت فعلی کشور و شیوع بیماری کرونا، مراسم اختتامیه‌ این جایزه به صورت حضوری برگزار نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مطابق اطلاعیه قبلی دبیرخانه‌ جایزه نوفه، قرار بود مراسم اختتامیه‌ و آیین تقدیر از برندگان و آثار برگزیده، در اسفند سال ۱۳۹۸ برگزار ‌شود ولی به دلیل شیوع بیماری کرونا و نگرانی برای وضعیت سلامتی مدعوین، تصمیم گرفته شد معرفی برندگان طی یک رویداد دیجیتالی صورت بپذیرد.

این رویداد دیجیتالی در ساعت ۲۰، روز ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ روی وب و در شبکه‌های اجتماعی به صورت زنده پخش خواهد شد.

جایزه‌ نوفه هر ساله در سه بخش رمان گمانه‌زن سال، رمان نوجوان و فصل اول برگزار می‌شود. بخش رمان گمانه‌زن سال رمان‌های گمانه‌زن منتشرشده در هر سال را مد نظر قرار می‌دهد، بخش فصل اول مربوط به رمان‌های گمانه‌زن منتشرنشده است و بخش نوجوان نیز به مخاطب نوجوان اختصاص دارد.

پنچ نامزد نهایی بخش رمان گمانه‌زن ۱۳۹۸ کتاب‌های «باران‌زاد» نوشته‌ ضحی کاظمی، «یفرن ۲» نوشته‌ فرهاد آذرنوا، «ساعت باران» نوشته‌ هادی معیری‌نژاد، «خون خورده» نوشته‌ مهدی یزدانی‌خرم و مه‌آلود نوشته‌ «الیستا آقایی» هستند و در نهایت یکی از این آثار مدال سنجاقک طلایی نوفه را دریافت خواهد کرد.

این ۶ اثر با داوری هیأتی ۷۰ نفرهی متشکل از مترجمان آثار ژانری، نویسندگان، طراحان کمیک، کارشناسان سینمای ژانری، پژوهشگران، هواداران و خبرنگاران به مرحله نهایی راه یافته‌اند. داوری بخش نوجوان این دوره نیز بر عهده‌ هدا حدادی، نوشیار خلیلی، احمد اکبرپور، رضا علیزاده و سیدجواد راهنما بوده است.

جایزه نوفه به منظور اعتلای نشر ادبیات گمانه‌زن و تشویق هرچه بیشتر ناشران و نویسندگان برای تألیف آثار گمانه‌زن، پایه‌گذاری شده است.

۲۵۸۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1361849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =