۰ نفر
۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶
یارانه چند دهک سال آینده حذف می‌شود؟

کمیسیون تلفیق با پیشنهاد دولت در لایحه بودجه ۹۹ برای شناسایی و حذف سه دهک بالای درامدی از فهرست یارانه بگیران موافقت کرد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف به انجام این کار شد.

به گزارش خبرآنلاین،هر چند در سال های گذشته دلایل مختلفی همچون نبود اطلاعات کافی برای شناسایی افراد، ارجحیت تصمیمات سیاسی بر تصمیمات اقتصادی و مواردی از  این دست مانع تحقق این مصوبه شده است اما در سال جاری اقداماتی در راستای حذف بخشی از یارانه بگیران برخوردار در دستور کار قرار گرفت و در نیمه سال در دو نوبت بیش از ۲۰۰ هزار خانوار که جمعیتی ۸۰۰ هزار نفری را پوشش می‌دادند از فهرست دریافت یارانه حذف شدند . این عملیات با اجرای سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت این حامل سوختی متوقف شد اما پیش بینی شده است یارانه برخورداران در سه دهک که بنا بر اطلاعات موجود جمعیتی ۳۰ میلیون نفری را در بر می گیرند ، در سال اینده کلید بخورد.  

دولت در سند دخل و خرج سالیانه که به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد این موضوع را پیشنهاد داد که توسط اعضای کمیسیون تلفیق تایید شد و برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال شد.

در بند یک تبصره ١۴ لایحه بودجه سال آینده آمده است: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با استفاده از کلیه بانک‌های اطلاعاتی در اختیار و بر اساس معیارها و ضوابطی که توسط این وزارتخانه تعیین می‌گردد نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه‌بگیران، با ارایه دلیل و مدرک به افراد، اقدام کند.

مشروح گزارش خبرآنلاین را اینجا بخوانید.

۲۲۳۲۲۵
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1361935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =