۱ نفر
۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
عراق ۵ مرز زمینی با ایران را بست

هیات گذرگاه‌های مرزی عراق از بستن ۵ مرز زمینی کشور با ایران، از امروز و به مدت یک هفته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از گمرک ایران، این اقدام دولت عراق، با هدف افزایش تجهیزات بهداشتی در مرزهای زمینی برای مبارزه با شیوع کرونا،  انجام اقدامات پیشگیرانه بهداشتی و افزایش کنترل‌های مرزی، به مدت یک هفته انجام شده است.

بر اساس اعلام مسوولان گمرکات مرزی ایران، رایزنی‌ها و مذاکره برای تجهیز سریع مرزها به امکانات بهداشتی و بهبود کنترل‌ها میان دو طرف در حال انجام بوده و پیشنهاداتی به طرف عراقی اعلام شده است تا زمان یک هفته‌ای به چند روز کاهش یابد.

بر اساس اعلام هیات گذرگاه‌های مرزی عراق، ۵ مرز زمینی شلمچه، شیب، زرباطیه،  منذریه و مندلی میان ایران و عراق از امروز بسته شدند و این گذرگاه‌ها از امروز  از (۸ مارس - ۱۸ اسفند) به مدت یک هفته تا (۱۵ مارس - ۲۵ اسفند)  بسته خواهند بود.

البته مرزهای مشترک ایران و عراق در منطقه اقلیم کردستان عراق باز است و تردد کامیون‌ها در این مرزها با ترافیک سنگینی همراه است.

گمرک ایران پنجشنبه (۱۵ اسفند) نیز از توقف فعالیت ترخیص کالاهای وارداتی به عراق از امروز (یکشنبه)  به مدت یک هفته از تمامی مرزهای خسروی، سومار، مهران، چذابه و شلمچه با هدف پیشگیری و ضدعفونی محوطه‌های گمرکی و افزایش تجهیزات و امکانات مرزی برای مقابله با کرونا خبر داده بود.

براساس این گزارش، پس از یک هفته تعطیلی، مرزها دوباره بازگشایی خواهد شد.

223229
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1362164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =