۵ نفر
۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۳
اقدامات خشونت‌آمیز جریان‌های افراطی هند علیه مسلمانان

سابقه اعمال فشار بر مسلمانان به دوران تسلط انگلیسی‌ها بر شبه قاره هند و سیاست‌های ضد اسلامی انگلیسی‌ها برمی‌گردد.

انگلیس نیز سعی کرد با سیاست تفرقه بیانداز و حکومت کن، هندوها را مقابل مسلمانان قرار دهد و از آن زمان فشار هندوها علیه مسلمانان شکل گرفت. اوج این سیاست انگلیس که به کشتار بیش از ۲ هزار مسلمان انجامید در جریان تخریب مسجد بابری توسط هندوها، درگیری‌های شدیدی آغاز شد که ابعاد بین المللی گرفت.
افزایش فشارها بر مسلمانان بعد از روی کار آمدن حزب مردم هند (بی جی پی) بیشتر شده است. پیش از حاکمیت این حزب اعمال فشار بر مسلمانان کمتر بود اما با حاکمیت  حزب "بی جی پی"که از هندوهای افراطی تشکیل شده و اسلام ستیز است، جنایت علیه مسلمانان بیشتر شد.

حزب بی جی پی سعی کرد به اعمال فشار علیه مسلمانان، وجهه قانونی دهد. مهمترین اقدام در این رابطه تصویب لایحه ظالمانه علیه مسلمانان بود که در تاریخ بیستم آذرماه ۱۳۹۸ انجام شد و بر اساس آن بسیاری از مسلمانان از حق شهروندی محروم شدند؛ در حالی که پناهجویان بنگلادش، افغانستان و پاکستان در هند که بدون اوراق معتبر پیش از سال ۲۰۱۵ وارد این کشور شده بودند توانستند از حق شهروندی هند برخوردار شوند. این اقدام هند کاملا تبعیض‌آمیز و ناقض مقررات بین‌المللی در حوزه حقوق بشر بود. این قانون موجب تضعیف حق برابری در برابر قانون است که دولت هند با امضای کنواسیون حقوق بشر سازمان ملل، موظف به اجرای آن شده است.

این اقدامات برای امنیت این کشور زیان‌آور خواهد بود و به درگیری‌های مسلمانان و هندوها خواهد انجامید و هند را در مسیر بی‌ثباتی قرار خواهد داد.افراطی‌گری در هر آیین و دینی را موجب ایجاد خشونت و جنگ است. هندوهای افراطی در آئین هندوییسم مانند القاعده و داعش هستند که به اسم اسلام، جنایات خود را انجام می‌دهند. اگر خشونت‌های کنونی علیه مسلمانان ادامه یابد، امنیت هند خدشه‌دار شده و کشورهای دیگر بهره‌برداری لازم را علیه دولت هند انجام خواهند داد.

مسلمانان هند که به دلیل ملی‌گرایی و علاقه به هند، متمایل به پاکستان نشده‌اند، مطمئنا در آینده به کشورهای اسلامی و از جمله پاکستان، پناه خواهند برد. هند امروز خود را مقابل جهان اسلام قرار می‌دهد و در مسیر انزوا قرا خواهد گرفت. البته در کنار دولت هند، احزاب راست و افراطی هندو نیز به جنایات اخیر علیه مسلمانان دامن زده‌اند و دولت بی جی پی باید مراقب این احزاب هم باشد. باید عقلای هند جریانات افراطی در این کشور را مهار کنند.

قبل از حاکمیت حزب بی جی پی در هند، دهلی‌نو روابط خوبی با تل‌آویو نداشت و طرفدار حمایت از آرمان آزادی فلسطین بود و یا حداقل سیاست بی‌طرفی اتخاذ می‌کرد.   بعد از انتخابات سال ۲۰۱۴ و به قدرت رسیدن هندوهای افراطی در حزب بی جی پی، مناسبات سیاسی هند و رژیم صهیونیستی بهتر شد.

صهیونیسم شکل افراطی یهودیت و بی جی پی نیز حامی هندوهای افراطی است. افراطیون اسرائیل و هند که معتقد به برتری نژادی هستند، با یکدیگر متحد شدند و قطعا رژیم صهیونیستی از جنایات هند علیه مسلمانان خرسند است. اسراییل در تقابل با پاکستان، از سیاست‌های ضدحقوق بشری هند در کشمیر حمایت کرده و سعی می‌کند تجربیات امنیتی و خشونت‌بار خود علیه فلسطینی‌ها را در اختیار هندی‌ها قرار دهد.

متاسفانه سازمان همکاری اسلامی تحت نفوذ عربستان است و با توجه به نزدیکی عربستان با اسرائیل بعید است بتواند کار مثبتی انجام دهد اما با گسترده شدن جنایات دولت و افراطیون هند علیه مسلمانان، نهادهای حقوق بشری حساس شده و این جنایت را محکوم کرده‌اند و باید این روند ادامه یابد و حتی سازمان ملل متحد نیز این جنایات را محکوم کند.

اصل ۱۵۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی درباره دفاع از حقوق همه مسلمانان جهان اشاره دارد. جمهوری اسلامی ایران باید طبق قانون اساسی از حقوق مسلمانان هند دفاع کند. هند دوست ایران است و ما نیز علاقه‌مندیم این دوستی ادامه یابد اما نمی‌توانیم نسبت به سرنوشت مسلمانان هند و کشتار آنان نیز بی‌تفاوت باشیم و دولت ایران در این رابطه باید تدابیر لازم را اتخاذ کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1362276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =