۱ نفر
۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
چه چیزی یک کشور را نابود می‌کند؟

سالها پیش چگونه مسایل کشور را و ضعف های اساسی موجود را برای روزی مثل امروز میدیدم که نوشتم: چه چیزی یک کشور را نابود می کند؟

از اینکه سالها پیش نوشتم « چه چیزی یک کشور را نابود میکند» نمی دانم میخواهم بگویم، من گفتم و به خودم کارت تبریک بفرستم یا دلم بدجوری می سوزد که گفتم و توجه نشد !
با توجه به اتفاقات اخیر در کشور به خصوص بیماری اخیر ریوی و انتشار وحشتناک آن و  مشکلاتی که امروز در مدیریت این بحران در کشور داریم و مسایلی مثل ریزش دیوارهای حایل بزرگراه تهران شمال و عدم کارامدی نظام مهندسی و فنی در کشور،  ناگهان یاد یادداشت خودم در سالهای گذشته در خصوص دو موضوع حیاتی که عامل اصلی نابودی کشور اعلام کرده بودم افتادم.
اینجا فقط به آدرس آن یادداشت ها اشاره می کنم. اگر فردی علاقمند بود که بداند بنده ناچیز سالها پیش چگونه مسایل کشور را و ضعف های اساسی موجود را برای روزی مثل امروز میدیدم، می توانند یادداشت های گذشته بنده را مطالعه بفرمایند.  عامل بحران برف و تصادف مرگبار قطارچیست؟

در جمع بندی یادداشت های فوق دو نکته و ضعف اصلی مهم در کشور شناسایی و مشخص شده بود که متاسفانه امروز هر دو  گریبان کشور را بس ناجوانمردانه گرفته است. آنها عبارت از: شرایط نامطلوب مدیریت بحران در کشور و حال و هوای مریض امور فنی و مهندسی در کشور. اگر عمری بود بعد از یک زلزله یا سیل یا تخریب یک پل، چند سال دیگر دوباره تکرار می کنم!

* استاد نمونه کشور در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1362285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =