دروغ های کرونایی ترامپ داد مورفی را درآورد:ای مرد جداً چه کار داری می‌کنی؟ سعودی‌ها دارند بازارهای نفت را به توپ می‌بندند، لعنت به تو!

فارس نوشت: سناتور عضو کمیته بهداشت، آموزش، کار و حقوق بازنشستگی سنای آمریکا به شدت به «دروغگویی» رئیس‌جمهور این کشور درباره شیوع کرونا در آمریکا و نحوه مدیریت دولت او برای مقابله با این ویروس تاخت.

«کریس مورفی» نماینده مردم ایالت «کنتیکت» در مجلس سنای آمریکا گفت، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور درباره شیوع ویروس کرونا در آمریکا به مردم دروغ می‌گوید.

کریس مورفی که عضو دموکرات دو کمیته بهداشت و روابط خارجی مجلس سنای آمریکا است، در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس» و همچنین با انتشار پیام‌های توئیتری درباره شیوع ویروس کرونا در این کشور و دروغگویی ترامپ و دولتش سخن گفته است.

این سناتور آمریکایی در یک توئیت نوشت: «من معمولا درباره کارهای ترامپ مثل اعتیادش به بازی گلف اهمیت چندانی نمی‌دهم اما ای مرد جداً چه کار داری می‌کنی؟ ویروس (کرونا) در حال گسترش است، بازارها دارند سقوط می‌کنند، سعودی‌ها دارند بازارهای نفت را به توپ می‌بندند، سوریه دارد می‌سوزد و آخر هفته‌ات را اینطور (با گلف بازی) گذراندی، لعنت به تو».

مورفی در مصاحبه با برنامه «در پیشگاه ملت» شبکه سی‌بی‌اس در انتقاد از مواضع ترامپ گفته بود: «رئیس‌جمهور یک فرهنگ (ارائه) اطلاعات غلط را ایجاد کرده است، فرهنگی که در آن هیچ کسی (در دولتش) نمی‌خواهد به او خبرهای بد بدهد».

وی افزود: «اگر ما می‌خواهیم واقعا درباره چیزی که باعث ایجاد هراس در کشور (آمریکا) شده است حرف بزنیم باید از دولتی صحبت کنیم که با مردم درباره گستره شیوع کرونا و تبعاتی که می تواند برای آمریکایی‌ها داشته باشد، صادق نیست».

این عضو کمیته بهداشت، آموزش، کار و حقوق بازنشستگی مجلس سنای آمریکا درباره مواضع و سخنان ترامپ در قبال شیوع کرونا گفت: «او دارد به مردم آمریکا دروغ می‌گوید».

اظهارات این سناتور آمریکایی در حالی مطرح شده که طبق آمار نیویورک تایمز، در حال حاضر حداقل 545 نفر از آمریکایی‌ها به کرونا مبتلا شده‌اند.

طبق گزارش این رسانه، اکنون ۳۴ ایالت آمریکا و همچنین واشنگتن دی سی پایتخت این کشور با کرونا درگیر شده‌اند و «حداقل ۲۲ نفر» فوت کرده‌اند.

این در حالی است که اخیرا اسنادی درباره آماده‌باش بیمارستان‌های آمریکا برای ۹۶ میلیون مبتلا به کرونا و مرگ نیم میلیون نفر منتشر شد.

به گزارش دیلی میل طبق این اسناد،  احتمالاً ۴۸۰ هزار آمریکایی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست خواهند داد. ۹۶ میلیون نفر به کرونا مبتلا و ۴.۸ میلیون نفر نیز بستری خواهند شد.

این آمار و ارقام حیرت‌آور در تضاد با ادعاهای ترامپ است که به‌طور مداوم تأکید دارد خطر شیوع ویروس کرونا در آمریکا «پایین» است.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1362513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =