هند: فرایند غربالگری اتباع هند در ایران آغاز شده است

فارس نوشت: وزیر خارجه هند ضمن اعلام اینکه با مقام‌های ایران در خصوص فراهم آوردن مقدمات بازگرداندن اتباع هندی وارد گفت‌وگو شدند تصریح کرد که فرایند غربالگری شهروندان هندی برای ویروس کرونا آغاز شده است.

 «سوبرامانیام جیشنکار» وزیر امور خارجه هند در پیامی توییتری در خصوص وضعیت بازگرداندن اتباع هندی مستقر در تهران در پی شیوع ویروس کرونا تصریح کرد که دهلی نو به تسهیل روند بازگرداندن اتباع خود از ایران متعهد است.

این دیپلمات هندی که پیش از این از ورود اولین تیم پزشکی هند به ایران برای غربالگردی اتباع خود و فراهم آوردن زمینه برای بازگشت آنها به کشورشان خبر داده بود در پیامی توییتری در خصوص وضعیت اتباع خود در تهران گفت: «تلاش‌هایی برای بازگرداندن زائران هندی در قم، ایران، در دست اقدام است. فرایند غربالگری آغاز شده است و با مقام‌های ایرانی در خصوص تمهیدات بعدی بحث‌هایی در جریان است. این اولویت برتر ما است و تیم سفارت هند در ایران کاملاً در این قضیه مشارکت دارد».

وی ادامه داد: «سفارتخانه ما در ایران همچنان ارتباطات و تماس‌های نزدیک با ملوان‌های هندی در ایران را حفظ کرده است. هیچ موردی از ابتلا به کووید 19 در بین آنها گزارش نشده است. همچنان به تضمین اینکه تدارکات کافی و مناسبی دریافت می‌کنیم، ادامه می‌دهیم و بر رفاه آنها نظارت خواهیم داشت».

جیشنکار در ارتباط با دانشجویان هندی مستقر در تهران گفت: «ما خانواده‌های دانشجویان هندی در ایران در سرینگر دیدار کردیم و به آنها اطمینان دادیم که سفارت ما در تهران بر آسایش و رفاه آنها نظارت داریم. ما به تسهیل بازگشت زودهنگام آنها به هند، متعهد هستیم».

در تاریخ 15 اسفندماه، وزیر خارجه هند از ورود اولین تیم پزشکی هند به ایران برای غربالگردی اتباع خود و فراهم آوردن زمینه برای بازگشت آنها به کشورشان خبر داد.

انتشار این اخبار در شرایطی بوده است که پیشتر، گزارش‌هایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه با شیوع کرونا، دولت هند از پذیرش اتباع خود در ایران، امتناع ورزیده است.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1362620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =