بیش از ۸ هکتار فضای سبز در شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری ایجاد شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت : طی سال جاری ؛ بیش از ۸ هکتار  فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی چهارمحال و بختیاری ایجاد شد.

به گزارش  خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، حمیدرضا فلاح در آیین غرس نهال در شهرک صنعتی شهرکرد به مناسبت روز درخت‌کاری، اظهار داشت: یکی از رویکردهای مهمّ سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در راستای نیل به توسعه‌ی پایدار ؛ توجّه ویژه به فضای سبز و محیط زیست است.

وی تصریح کرد : طبق ضوابطِ سازمانی،  ۲۵ درصد از وسعتِ هر شهرک یا ناحیه‌ی صنعتی به فضای سبز اختصاص می‌یابد که از این میزان ؛ سهمِ شرکت شهرک‌های صنعتی استان ۱۰ درصد از فازِ عملیاتی خواهد بود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری افزود: بر همین اساس ، متقاضیان سرمایه گذاری نیز باید ۱۵ درصد از مساحت زمین خود را به فضای سبز اختصاص دهند.

حمیدرضا فلاح با اشاره به کمبود آب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان ، گفت : یکی از روش‌های روزآمد در تأمینِ آب مورد نیاز برای توسعه‌ی فضایِ سبز ؛ استفاده از پسابِ تصفیه‌خانه‌های فاضلاب است که شرکت شهرک‌های صنعتی استان به همین منظوربسترهای لازم را فراهم آورده است.

گفتنی است ،شهرک صنعتی شهرکرد با مساحت ۴۷۹ هکتار در فاصله‌ی ۳ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1362668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =