در خانه‌های‌تان تئاتر بازی کنید و فیلمش را برای جشنواره بفرستید

چند نهاد دولتی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون پروش فکری با کمک سازمانی مردم نهاد، برگزاری جشنواره‌ای تئاتری را برای خانواده‌هایی که این روزها به دلیل شیوع کرونا در خانه هستند، تدارک دیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فراخوان جشنواره مجازی «نمایش‌خانه» با تمرکز بر سه محور «چگونه کرونا را شکست دهیم»، «نوروز را در خانه بمانیم» و «متل‌ها و قصه‌های قدیمی سرزمین مادری را احیا کنیم» منتشر شد.

سازمان مردم‌نهاد «نیمدری سبز» با همکاری دفتر تئاتر خیابانی اداره‌کل هنرهای نمایشی، در راستای بالا بردن روحیه افراد هنگام قرنطینه و بهبود فضای روحی و روانی افراد درگیر با بحران ویروس کرونا، جشنواره «نمایش‌خانه» را با شعار «هر خانه، یک تماشاخانه تئاتر»، در سطح غیرحرفه‌ای و با مشارکت کودکان‌ و نوجوانان و همراهی مادران‌ و پدران برگزار خواهد کرد.

دیگر نهادهای مشارکت‌کننده در این رویداد، دفتر امور اجتماعی‌وفرهنگی استانداری بوشهر، کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان و انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر هستند.

این جشنواره موضوعی با تمرکز بر محورهای «چگونه کرونا را شکست دهیم»، «نوروز را در خانه بمانیم» و «متل‌ها و قصه‌های قدیمی سرزمین مادری را احیا کنیم» در چهار بخش «نمایش‌های ایرانی»، «نمایش عروسکی»، «نمایش کوتاه» و «استندآپ کمدی» برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند آثارشان را با مدت زمان ۵ تا ۱۵ دقیقه با تلفن همراه ضبط و تا تاریخ ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ از طریق واتساپ به شماره ۰۹۳۶۹۷۴۰۲۴۶ ارسال کنند. آثار دریافتی در پنج حوزه بازیگری، نویسندگی، کارگردانی، طراحی‌صحنه و موسیقی داوری خواهند شد و جوایزی به برگزیدگان اهدا می‌شود.

اختتامیه جشنواره مجازی «نمایش‌خانه» با اعلام قبلی در بندر بوشهر برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۳۵۹۶۳۵۴۴۸ تماس بگیرند.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1363094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =