مسافران اگر به بوشهر سفر کنند، قرنطینه می‌شوند

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: مسافران اگر به استان بوشهر مسافرت کنند به‌احتمال‌زیاد به مدت ۱۴ روز با هزینه شخصی خود قرنطینه خواهند شد.

به گزارش خبرآنلاین از بوشهر ، سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: بر اساس مصوبات این ستاد، مسافران ورودی به این استان با نظر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به مدت ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند و هزینه قرنطینه بر عهده مسافران خواهد بود.

او ادامه داد: بر اساس مصوبات این ستاد مقرر شد نیروی انتظامی، جمعیت هلال‌احمر، بسیج جامعه پزشکی و نمایندگان فرمانداری‌های هر شهرستان در ورودی‌های استان با نظر دانشگاه علوم پزشکی مسافران را معاینه کنند و با در نظر گرفتن پروتکل‌های وزارت بهداشت به قرنطینه ارجاع دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت:  در جلسه ستاد مقابله با کرونا، مقررشد بیماران بستری ناشی از کرونا در استان پس از ترخیص تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی با محدودیت ملاقات‌کننده قرنطینه شوند.

کشمیری عنوان کرد: برای نگهداری بیماران به‌عنوان قرنطینه خانگی ادارات آموزش‌وپرورش و ورزش و جوانان استان اعلام آمادگی کرده‌اند.

او  گفت: در نشست ستاد مبارزه با کرونا به دستور استاندار مقرر شد فرمانداری‌ها مکانی را برای قرنطینه مسافران ورودی به استان بوشهر فراهم کنند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر افزود: همچنین مقرر شد افراد مشکوک به این بیماری در فرودگاه‌ها نیز به قرنطینه فرستاده شوند و شهرداری‌ها نیز همچنان ضدعفونی معابر و شهر را انجام دهند.

کشمیری همکاری مردم و مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر در امر مقابله با ویروس کرونا را ستودنی خواند و با تاکید بر ادامه همکاری در این زمینه، گفت: رعایت بهداشت فردی، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون و پرهیز از مسافرت از راهکارهای مهم در مقابله با جلوگیری از انتشار ویروس کرونا است.

او با تأکید بر اینکه مردم باید بیماری را جدی بگیرند، عنوان کرد: می‌توانیم با رعایت نکات بهداشتی و توصیه‌ها، زنجیره انتقال ویروس را در استان بشکنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: باید هرکسی وارد خانه می‌شود اول دست‌هایش را بشوید، مغازه‌داران از مشتریان بخواهند دست‌های خود را ضدعفونی کنند و کارمندان از ارباب‌رجوعان درخواست کنند اول دست‌ها را ضدعفونی کنند بعد برای انجام کار وارد اتاق کار شوند.

کشمیری بیان کرد: همچنان توصیه اکید ما به مردم در خانه ماندن، سفر نکردن و شستن دست‌ها ۲۰ بار در روز به مدت ۲۰ ثانیه است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1363267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =