برنامه «آستان مهربانی» توسط مراکز افق بقاع متبرکه استان سمنان اجرا می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: برنامه «آستان مهربانی» توسط مراکز افق بقاع متبرکه استان و به‌منظور ارائه خدمات اجتماعی به نیازمندان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل تدینی اظهار کرد: 
باید برای ترویج فرهنگ انفاق، مساوات، ایثار و خدمت به نیازمندان برنامه‌ریزی کرد و آن را یکی از تکالیف خود بدانیم. 

وی افزود: کمک به مستمندان در تمام طول سال مهم و ارزشمند است، اما با توجه به اینکه در فرهنگ جامعه ایرانی، روزهای پایانی سال و فرارسیدن سال جدید، ایام خرید لباس و مایحتاج شب عید است و به‌نوعی این ایام، ایام سرور و شادمانی آنان محسوب می‌گردد، رسیدگی به فقرا و تأمین پوشاک و خوراک شب عید آنان، از اهمیت مضاعفی برخوردار است. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت بُعد اجتماعی خدمات بقاع متبرکه، کمک به محرومان و اقشار آسیب‌پذیر، فراهم نمودن زمینه مشارکت عمومی در رسیدگی به محرومان و مستضعفان، جذب و همکاری با خیرین در امور اجتماعی مراکز افق بقاع متبرکه و ترویج فرهنگ انفاق، نوع‌دوستی، مساوات و صدقه از مهم‌ترین اهداف اجرای برنامه آستان مهربانی است. 

وی گفت: کلیه واحدهای اجتماعی مراکز افق، موظف‌اند با استفاده از تبلیغات و نصب بنر در بقاع متبرکه، نسبت به اطلاع‌رسانی دقیق طرح به زائرین و مجاورین و جذب منابع نقدی و غیر نقدی خیرین، و نسبت به توزیع اقلام تهیه‌شده بین بهره‌مندان حداکثر تا تاریخ ۲۵ اسفندماه اقدام کنند. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تدینی افزود: برانگیختن حس نوع‌دوستی، انفاق، مواسات و صدقه یکی از اهداف اصلی این برنامه است و ضروری است برای تحقق این امر مهم از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود استفاده گردد. 

وی بیان کرد: از خیرین، تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک برای مشارکت در این طرح دعوت به عمل خواهد آمد و در اخذ و یا تهیه لباس‌های اهدایی، به فرهنگ اسلامی ایرانی و همچنین فرهنگ بومی منطقه توجه خواهد شد. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خاطرنشان کرد: به تمام مراکز افق ابلاغ شده است در اهداء البسه و بسته ارزاق به نیازمندان، به حفظ کرامت و عزت مستمندان توجه جدی داشته باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1363305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =