خاطرات روزهای کرونایی؛ از حمله ملخ‌ها به خوزستان تا جوک آتشفشان دماوند

در روزهای قرنطینه خود ساخته کرونایی، خاطراتم را نوشته ام که قسمت یازدهم را می خوانید:

چهارشنبه ۲۱ اسفند:
همه فکر می‌کردند به خاطر قرنطینه آمار زاد و ولد در آبان و آذر سال بعد انفجاری خواهد بود. اول صبح یکی خبری برایم فرستاد که بعد از فروکش کردن کرونا در ووهان، ملت پشت در محضرهای طلاق صف بسته‌اند. خبری واقعنی. چی فکر می‌کردم چی شد،‌ مصداقش همین است. دراین ایام همدیگر را تحمل کنیم.
امروز مجبور شدم چند ساعتی از خانه بیرون بروم. سر چهارراه پارک وی آقای محترمی با ماسک، گل نرگس می‌فروخت. کسی نمی‌خرید. آسیب مالی جدی کرونا مال دست‌فروش‌هاست.
دربین این خبرهای بد، خبر خوب انتشار آلبوم خراسانیات از استاد شجریان و مشکاتیان بود.
خواندم وسط این بلبشوی کرونا، ملخ به خوزستان حمله کرده. یک جوکی آمده بود که ملک مقرب از خدا پرسیده: آتشفشان دماوند را هم فعال کنم یا فعلا زوده.
فکر می‌کنم این روزها هرکس جنسی روی دستش باد کرده، در خبر فوری می‌گوید علاج کرونا پیدا شد. کلی از دیروز برای خاکشیر تبلیغ آمده بود. آمازون هم گفته ده‌ها هزار کالا را که ادعای ضدکرونایی داشته‌اند حذف کرده است. مصداق شارلاتانیسم هم اینجاست.
خدا رحمت کند پدرم را. در مدرسه به ما گفته بودند کندر بخورید حافظه زیاد می‌شود. دنبال کندر خریدن بودم. پدرم گفت حافظه‌ای که با کندر بیاید با پنیر هم می‌رود. کرونایی که با خاکشیر برود، رودل است نه کرونا.
یکی از دوستانم در مشهد کرونایی فوت کرده. عکس‌ها را می‌دیدم. مثل قبل، جمعیت پشت جنازه راه افتاده بودند و صاحب عزا اعلام ختم کرده بود. کرونا را جدی بگیرید. بی‌توجهی شجاعت نیست. آقای کروبی در سال‌های دور، همیشه وقتی می‌خواست از دل گندگی مرحوم هاشمی یاد کند، می‌گفت اگر حکومت سقوط کند، ما را سوار ماشین کنند ببرند طرف اوین، آقای هاشمی می‌گوید برویم یک بازدیدی هم از زندان اوین بکنیم. خدا آن یکی را رحمت و این یکی را نجات دهد.
فیلم اسرار رسمی Official Secrets محصول ۲۰۱۹ را دیدم. ماجرای جاسوسی است که می‌خواهد جلو جنگ عراق را بگیرد.
به هادی حیدری طنزپرداز عزیز زنگ زدم. درخواست کردم که جوک‌های روزهای کرونایی را یک جایی جمع کند. کتاب طنز فوق العاده‌ای می‌شود.
این هم جوک‌امروز: پنجاه سال دیگه نزدیک عید نوروز مردم میشینن تو خونه ها هی دستاشونو می شورن و خونه رو ضد عفونی می‌کنن و توی سفره هفت سین، گل بنفشه می‌ذارند؛ به بچه‌هاشون میگن این از آداب و رسوم اجدادی و کهن ما ایرونی‌هاست. تافردا.

*منتشر شده در کانال تلگرام نویسنده . ۲۱ اسفند ۱۳۹۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1363710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =