رئیس دانشگاه علوم پزشکی: ۴ نفر براثر مصرف الکل صنعتی در همدان جان باختند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: برخی افراد سودجو با ریختن وایتکس داخل الکل صنعتی باعث سفید شدن رنگ متانول می شوند و مصرف این الکل عوارض جدی مانند مرگ و کوری در پی دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ دکتر رشید حیدری، در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام مطلب فوق خاطرنشان کرد: مصرف الکل صنعتی برای پیشگیری از بیماری کرونا سبب مرگ چهار نفر در همدان شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مصرف کنندگان این الکل دچار دیالیز می شوند، گفت:
متاسفانه در کشور مصرف الکل متانول صنعتی شیوع  پیدا کرده است.

 وی تاکید کرد: متاسفانه در فضای مجازی عنوان می‌شود که الکل می‌تواند در کنترل کرونا نقش داشته باشد اما این موضوع نه تنها شایعه‌ای بیش نیست بلکه بسیار مرگبار است.

دکتر حیدری در ادامه به آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان نیز اشاره کرد و افزود: از ابتدای اسفندماه جاری ۴۴۶ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده اند که آزمایش ۸۴ نفر به علت ابتلا به کرونا مثبت اعلام شده است.

وی با اعلام اینکه متاسفانه چهار نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان فوت کرده‌اند اظهار داشت: خوشبختانه ۳۳ نفر از بیماران ترخیص و ۴۷ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با یادآوری اینکه جواب آزمایش ۲۶۱ نفر از بستری‌شدگان منفی بوده، گفت: ۱۹۱ نفر نیز در این مدت از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

دکتر حیدری‌مقدم با بیان اینکه متاسفانه این موضوع در حال حاضر به بحرانی در شمال کشور تبدیل شده، افزود: اگر مردم استان این بیماری را جدی نگیرند احتمال درگیری بیشتر و تکرار بحران شمال در غرب کشور و استان همدان که ورودی غرب کشور است نیز خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در طی روزهای آینده با توجه به جمعه آخر سال، تاکید مسئولین استان این است که جهت پیشگیری از ابتلا، مردم در آرامستانها حضور پیدا نکنند.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان استان با اعلام اینکه به عنوان مثال اگر ۱۰ هزار نفر در این مراسم شرکت کنند و یک درصد به بیماری کرونا مبتلا شوند صد بیمار به بیماران کرونایی استان اضافه خواهد شد، گفت: تمامی تجمعات در هر جایی می‌تواند دغدغه‌ای برای مسئولین و گسترش بیماری در استان باشد.

وی ضمن تاکید مجدد بر رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، بهترین و امن ترین مکان برای مردم را خانه هایشان دانست و تصریح کرد: اگر مردم توصیه های ما را جدی بگیرند از گسترش ویروس پیشگیری و در آینده نزدیک این بیماری در کشور ما نیز کنترل خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1363797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =