صنوف غیر ضروری را باید متقاعد به تعطیلی کرد/ مشکلی در تامین شوینده‌ها وجود ندارد

معاون اقتصادی استاندار کردستان گفت: باید برخی از صنوف غیر ضروری برای جلوگیری از تجمع و مراجعه مردم متقاع به تعطیلی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، خالد جعفری در آخرین جلسه تنظیم بازار استان کردستان با بیان اینکه ما همواره از صنوف جهت ایجاد آرامش در بازار حمایت می‌کنیم، اظهار داشت: در شرایط فعلی که بیماری کرونا وجود دارد برخی از صنوف و مشاغل ضرورتی برای حضور در بازار ندارند و باید اتاق اصناف با همکاری سازمان صمت آنان را متقاعد به تعطیلی واحدها کنند.
وی افزود: برخی صنوف نیز که منشا آلودگی بوده در چند روز گذشته و با همکاری نهادها و دستگاههای مختلف تعطیل شده اند و این رویکرد کماکان و تا عادی شدن اوضاع ادامه خواهد داشت.
جعفری در ادامه سخنان خود به تامین انواع مواد شوینده و توزیع مناسب در بازار نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون مشکلی برای تامین شوینده ها در استان وجود ندارد و نیازهای استان در این بخش کاملا تامین شده است.
معاون اقتصادی استاندار کردستان به وجود کمبودها در بخش مواد ضد عفونی کننده نظیر ماسک و دستکش نیز اشاره تصریح کرد: این کمبودها مختص استان و کشور نیست و در سطح جهانی نیز کمبودهایی وجود دارد و برای عبور از این شرایط ما نیازمند همکاری همه جانبه مردم هستیم.
وی ادامه داد: مجموعه استان در تلاش است تا الکل مورد نیاز برای تولید مواد ضد عفونی کننده تامین شود و در این راستا هفته آینده ۴۵ تن الکل وارد استان و تحویل واحدهای تولیدی می شود.
جعفری تاکید کرد: با تحویل این مقدار الکل به استان تا حد زیادی نیاز استان به مواد ضد عفونی کننده مرتفع می شود.
معاون اقتصادی استاندار کردستان همچنین از ذخیره کالاهای اساسی به مقدار کافی در انبارهای استان خبر داد و اضافه کرد: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال هر نوع کمبودی در کالاهای اساسی ترمیم خواهد شد و در کشور نیز از این حیث کمبودی وجود ندارد.
جعفری با بیان اینکه قیمت مصوب مرغ در کشور ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است، ادامه داد: هم اکنون در استان مرغ با قیمت حدود ۱۱ هزار تومان عرضه می شود و لازم است شرکت پشتیبانی امور دام برای تنظیم بازار در ماههای بعد نسبت به خرید و ذخیره سازی مرغ اقدام کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در ادامه مردم را به پرهیز از هرگونه تجمع برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دعوت کرد و گفت: ساعات کار ادارات بر طبق همان روال گذشته است، اما تاکید شده اداراتی که کارکنان در معرض خطر دارند و امکان دور کاری دارند کارها را بصورت دور کاری انجام دهند.
وی یادآورشد: ادارات لازم است علاوه بر رعایت نکات بهداشتی تدابیری اتخاذ کنند که هم شان مردم حفظ شود و هم سلامتی آنان را در اولویت قرار دهند.
جعفری در پایان به تامین میوه شب عید مورد نیاز مردم استان نیز اشاره کرد و گفت: سیب و پرتقال به میزان مورد نیاز تامین و در سردخانه ها ذخیره شده و کیفیت میوه های امسال بسیار بهتر از سال گذشته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1363940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =