30نفر از کادر درمان یزد در منازل خود تحت درمان هستند/ 410 بیمار کرونایی بستری هستند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بیان کرد: 30 نفر کادر درمانی در استان یزد مشکوک به کرونا و در منازل خود تحت درمان هستند.

محمود نوری شادکام در گفت و گو با خبرگزاری خبر آنلاین در خصوص کمبود تجهیزات حفاظت فردی در بیمارستان های یزد گفت: از نظر مواد ضد عفونی کننده و دستکش مشکلی نیست ولی در ماسک N95  و ماسک جراحی با کمبود مواجه هستیم که رفع خواهد شد.
نوری شادکام در خصوص نیروهای مورد نیاز برای مراکز درمانی استان گفت:  تاکنون در استان یزد با کمبود نیروی درمان مواجه نبودیم ولی آنطور که به نظر می رسد حجم شیوع کرونا، افراد مشکوک و کرونا مثبت به مرور زمان باعث خستگی مزمن در کادر درمان می شود.
وی با بیان اینکه گفته شده بود بیماران شهرستان تفت به یزد منتقل می شوند، عنوان کرد: شهرستان تفت جایگاهی را برای بستری کردن بیماران کرونا مشخص کرده و هم اکنون 6 بیمار مشکوک به کرونا در آنجا بستری هستند. 
نوری شادکام با اعلام اینکه در حال حاضر 410 بیمار کرونا در یزد بستری هستند، بیان کرد:  پیش بینی ما تعداد 400 تخت بیمارستانی برای کرونا بود که در حال حاضر بیماران از این تعداد فراتر رفته و اگر این روند ادامه یابد با کمبود فضا نیز به طور طبیعی مواجه می شویم.
وی افزود: بیمارستان های خصوصی و خیریه در یزد برای کمک به بیمارستان های دولتی اقدام کردند. 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: مردم باید بهداشت و نکات لازم را بیشتر رعایت کنند و موضوع را جدی بگیرند چرا که پیش بینی می شود در روزهای آینده موج بیشتری از این بیماری را داشته باشیم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1364175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =