درخواستِ فوری ۵۰۰ هنرمند از رییس‌جمهور: همه‌جا را تعطیل کنید

نزدیک به ۵۰۰ نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه، در نامه‌ای به رییس‌جمهوری، خواستار تعطیلی ادارات و مراکز دولتی و خصوصی تا ایجاد شرایط عادی جهت جلوگیری از شیوع بیش از پیش کرونا شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جمعی از هنرمندان، نویسندگان و فعالان فرهنگی، در نامه‌ای به دکتر روحانی، رییس‌جمهور، خواستار تعطیلی اداره‌ها، بازارها و نهادهای دولتی و خصوصی به منظور حفظ جان مردم در برابر شیوع ویروس کرونا شدند.

این نامه به شرح زیر است:

«جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
این‌روزها در حالی که خانواده‌ها در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند، ادارات دولتی همچنان به کار خود ادامه می‌دهند و جامعه بزرگ کارمندان و کارگران به اجبار در تردد برای حضور اجباری در محل کار خود هستند.
این در حالی است که به گفته بسیاری از کارشناسان، مردم برای از بین بردن چرخه‌ انتقال ویروس کرونا باید در منازل خود بمانند و از حضور در مکان‌های عمومی جداً خودداری و بهداشت عمومی را رعایت کنند.
در این شرایط و در وضعیتی که ابزار و مواد مورد نیاز کنترل عفونی به صورت همه‌گیر در اختیار آحاد جامعه قرار ندارد، اصرار بر حضور کارکنان دولت و فعالان اصناف در محل کار، جز افزودن بر تعداد مبتلایان به کرونا و داغدار شدن خانواده‌های مردم شریف ایران و افزایش هزینه‌های سربار به دولت جمهوری اسلامی ایران، دستاورد دیگری ندارد و با کم کردن ساعت کار و اتفاقاتی اینچنین -که البته بر سر انجام آن بین نهادهای ذی ربط دولتی اختلاف است- از میزان رشد روزافزون مبتلایان به کرونا کاسته نخواهد شد.
همچنین با فعالیت اصناف مختلف، خطر افزایش شمار مبتلایان به کرونا همچنان بیش از پیش احساس می‌شود.
بر این اساس و با عقلانیت و نه شعارزدگی، از جنابعالی درخواست داریم تا به شرایط حاضر که سبب ساز افزایش ریسک ابتلای خانواده‌های کارکنان دولت و اصناف به ویروس کرونا خواهد شد، با دستور قاطع و تعطیلی ادارات دولتی و فعالیت اصنافی که تعطیلی آنها ضربه ای به امور حیاتی کشور نمی زند پایان دهید.
همچنین با توجه به فشار اقتصادی به  اصناف و فعالان بخش خصوصی و وارد شدن خسارات مالی، درخواست داریم برای جبران خسارات به این گروه تدبیری اندیشیده شود.
از این مهم غافل نشویم که ممانعت از تردد درون شهری و برون شهری بنا به تجربه کشورهای موفق با حفظ کرامت انسانی و فرهنگسازی، نقشی بسزا در کنترل بیماری‌های واگیر و اپیدمی ویروس کرونا و جلوگیری از آمار تصاعدی ابتلا به این بیماری دارد و برای این بخش با اقداماتی همچون قرنطینه شهرها باید تدبیری اندیشیده شود.
جلوگیری از یک فاجعه انسانی با توجه به تجربه کشورهای درگیر ویروس کرونا امری ضروری است و پاسخ جنابعالی به این درخواست در حافظه تاریخ ثبت خواهد شد.»

نزدیک به ۵۰۰ نفر از فعالان حوزه مختلف فرهنگ، هنر و رسانه از جمله محمدعلی بهمنی، فریدون شهبازیان، یدالله کابلی، محمد متوسلانی، کامبیز نوروزی، رضا کیانیان، سیدغلامرضا موسوی، مجید مظفری، حبیب اسماعیلی، بابک کریمی، الهام پاوه‌نژاد، لاله اسکندری، پیروز ارجمند، مهرداد اسکویی، بهروز صفاریان، احسان کرمی، بهزاد عبدی، فرج علیپور، شکرخدا گودرزی، امیرحسین رستمی، سهیلا گلستانی، کیوان کثیریان و .. این نامه را امضاء کرده‌اند.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1364422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
    77 0
    به مردم میگن بمونید تو خونه ولی ادارات طبق روال عادی بازند. میگن مسافرت نکنید اما مترو و ترمینال های درون و بین شهری و فرودگاه ها و قطارها دایرند.
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
    55 0
    اگه مردم تو خونه بمونند نیاز به ضدعفونی پیاپی خیابان و مترو و اماکن عمومی و ادارات نیست و مواد ضدعفونی و ماسک بیشتری برای بیماران و بیمارستانها فراهم میشه.
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
    32 0
    ببینیم با لاخره از نظر رییس جمهور این کار شدنی است ؟ یا مثل خیلی کارهای دیگه که باید انجام می دادند پاسخ میدهند که شدنی نیست.
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
      13 0
      شما اگر ریس جمهور رو دیدین سلام ما رو هم بهش برسون
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
    39 0
    مملکت را که نمی شه یکهو تعطیل کرد. وقتی می گم مملکت داری کار سختی است بعضی ها به من می خندند.
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
      49 0
      پس بشین تو خونه شبکه چهارتو نگاه کن تو امور ممکلت هم دخالت نکن
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
      0 0
      آره مملکت رو تعطیل نکنید تا مردم بیشتری کرونا بگیرن.به هر حال اینم خودش روشی برای کنترل جمعیت محسوب میشه دیگه
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
    68 0
    ادارات دولتی چراتعطیل نمی شوند؟!!!!!!! من نگران همسرم هستم که هرروزبایدبامتروبه اداره اش درشرکت گازتهران برود، چه اصراریست که دولت دارد برحضورفیزکی کارمندان دون پایه ادارات دولتی؟!!!
    • لک ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
      0 0
      قبلا همسرتون کارمند شریف بود الان شده کارمند دون پایه !!
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
    30 0
    راست میگن بخدا، میگن از خونه بیرون نیاید بعد تعطیل نمیکنن ادارات و مشاغل رو.
  • بنده خدا IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
    29 0
    جنا رییس جمهور چند وقتی هست از مدار تدبیر خارج شده اند و به قدری رفتار و عملکرد منفعلانه داشته اند که هرکسی در جامعه و یا سایر بخش های حکومت به فراخور درک خود بخشی از وظیفه اجرایی امور کشور را به دست گرفته.
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
    13 0
    نمیشه همه جا رو تعطیل کرد همه مثل شماها کارمند نیستند ، خواهشا اینو بفهمید!
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
      41 0
      جنابعالی کاسبی میخوای پول دربیاری ببری بانک، هیچکسم مشکلتو نمیفهمه!!!
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
    10 0
    کو‌گوش شنوا
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
    10 0
    ببخشيد راندمان واقعي ساعات اداري چقدره...كار مفيد ااااااااا
  • محمدرضا IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
    18 0
    سلام بر تمامی هموطنان عز بزو مسولین محترم_ تمام نظرات مطالعه کردم _هموطن عزیز که درهر سمتی هستی لازم برای جلوگیری از نسل کشی حداقل همگی دو الی سه هفته درخانه بمانیم چون بروز بیماری درچهارده روز اتفاق می افتد و دراین دویاسه هفت جمع می شود یا خیلی کم می شودوگرنه همواره باید شاهد مرگ ومیر عزیزمان باشیم ان شاء الله نوشته ام بدست مسولین برسد وزودتر اقدام کنند به امید حق
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
      6 0
      منتها این مسئولین محترم با دست پس میزنن با پا پیش میکشن! از یه طرف میگن مردم تو خونه هاشون بمونن از طرف دیگه تمام ادارات دولتی و غیردولتی، اتوبوسرانی و مترو در حال خدمت رسانی به مردم بیرون از خونه هستند. جون ملت از سبزیجات هم ارزشش کمتره!
    • DE ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
      3 0
      آقا ایران اروپا نیست که وقتی مردم در خانه هستند حقوق کامل بگیرند و بیکارها هم حقوق بیکاری .. تکلیف افراد خرده پا چه می شود مثل کارگر و رفتگر که اگر زباله را نبرد شهر را کثافت بر میدارد ، کارگر روزمزد ، دستفروش ، راننده تاکسی و بقیه مسافر کش ها و پیک موتوری و میدان های تره بار و بقال و نانوا و کودک کار و فروشندگان اقلام خوراکی و بهداشتی و داروخانه ها و آدمهائی از این دست ؟؟؟؟
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
    18 0
    بازار را تعطیل کنید بسیار از رفت و آمد ها متوقف می شود
  • مادرومعلم IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
    8 0
    ادارات رالطفا تعطیل کنید، همسرم هرروزبامتروشلوغ به اداره می‌رود، دلهره داریم
  • IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
    0 0
    عجیبه اسم آقای پرویز پرستویی نیست!؟!
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
    0 0
    گذشت زمانی که اکثرمردم اگه 6 ماه هم کار نمی کردند می تونستن از جیب بخورن .
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
    0 0
    اگه بچپیم تو خونه خرج زندگی رو از کجا بیاریم؟ همه که مثل شما نیستن که انقدر داشته باشن که اگه کار هم نکنن زندگیشون بچرخه