ترامپ پیروزی در انتخابات را به سلامت مردم ترجیح می‌دهد

ایرنا نوشت: نشریه نشنال اینترست در مطلبی با بیان اینکه شیوع کرونا در آمریکا می‌تواند انتخاب مجدد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ را تحت الشعاع قرار دهد، نوشت تکاپوی ترامپ برای کم اهمیت جلوه دادن شیوع کرونا در کشورش، حاکی از آن است که وی پیروزی در انتخابات را به سلامت مردم کشورش ترجیج می‌دهد.

به گزارش این نشریه آمریکایی، دونالد ترامپ در پی گسترش سریع ویروس کرونا در این کشور وضعیت اضطراری ملی اعلام کرده است. نباید فراموش کرد این شرایط برای کارزار انتخابات دوباره او هم یک وضعیت اضطراری ملی بشمار می رود. با گسترش کرونا در آمریکا، خواست مردم این کشور داشتن رئیس جمهوری منطقی است که از عهده مقابله با چنین بحرانی برآید و «جو بایدن» می‌تواند یک نمونه خوب باشد.

در واقع ترامپ به رغم ماهیت دو قطبی بودنش، به طرز شگفت انگیزی وارد انتخابات دوره دوم شده است و نه تنها استیضاح وی نتوانست او را از ریاست جمهوری عزل کند بلکه فرصت خوبی را در اختیارش گذاشت. در این میان دو رقیب وی در میدان رقابت ریاست جمهوری، «برنی سندرز» و «جو بایدن» هستند؛ یکی از آنها به تازگی از حمله قلبی جان سالم به در برده است و ترامپ او را «برنی دیوانه» و دیگری را جو «خواب آلود» خطاب قرار داده است.

اما ترامپ می داند که کرونا تهدیدی برای شانس وی در دور آتی انتخابات ریاست جمهوری حساب می شود. ترامپ بارها و بارها با هدف برطرف کردن سایه خطر کرونا بر انتخابات ۲۰۲۰، این بیماری را بی خطر دانسته و در پی کاهش  نگرانی های عمومی و افزایش رونق اقتصاد بوده است و همان سیاستی را در پیش گرفته ست که پس از حادثه ۱۱ سپتامبر در آمریکا تشویق می شد تا مردم همچنان به خرید سهام ادامه دهند. در واقع ترامپ انتخاب دوباره خود را بر سلامت عمومی ارجح می داند.  

طرفداران ترامپ قویترین استدلال برای انتخاب مجدد وی را اقتصاد می دانند؛ پایین ترین نرخ بیکاری، رشد قابل توجه و رونق بازار سهام و افزایش دستمزد کارگران از جمله دلایل آنها برای هواداری ترامپ است. اما حالا کرونا همه اینها را در معرض خطر قرار داده است.

از سوی دیگر، ترامپ نمی تواند در شرایطی که همایش ها و لیگ های مرزشی به حالت تعلیق درآمده، رقابت کند. در حقیقت، نبود برنامه های ورزشی در تلویزیون باعث می شود بینندگان کمتر بتوانند حواس خود را از اخبار کرونا منحرف کنند.

اما بزرگترین مشکل ترامپ این است که با گسترش کرونا، خواست مردم آمریکا داشتن رییس جمهوری منطقی است که بایدن می تواند نمونه خوبی از آن باشد که بتواند برای مقابله با بحرانی این چنینی قابل اعتماد باشد. در واقع کرونا وضعیت را برای بایدن آسان تر کرده تا انتخابات را به یک همه پرسی در مورد ترامپ تبدیل کند، نه انتخابی میان چپ و راست که ممکن است به شکست این معاون رییس جمهوری پیشین منجر شود.  

هرچند با اطمینان صحبت کردن در مورد همه این موارد زود است، چراکه این بحران ممکن است تا نوامبر (آبان ماه یال آینده که زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است) پشت سر گذاشته شده باشد. ممکن است ترامپ تا آن زمان راهی قانع کننده برای ایجاد تردید در دل کسانی که حالا بیشتر به سوی بایدن متمایل شده اند، پیدا کند.

به گزارش پژوهشگران داشنگاه جان هاپکینز، بیش از یک هزار ۳۰۰ نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده و مرگ ۳۸ نفر از آنها تاکنون تایید شده است.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1364612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =