تولید روزانه بیش از هفت تن محلول ضد عفونی کننده در صنایع مجوز دار کردستان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تولید روزانه بیش از هفت تن مواد ضد عفونی کننده در صنایع مجوزدار استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، عطاالله حیدری با اشاره به بسیج همه امکانات، تجهیزات و نیروهای این حوزه برای مبارزه با کروناویروس در استان، اظهار داشت: با شیوع این بیماری در استان، معاونت غذا و داروی دانشگاه با دادن مجوز به سه شرکت تولیدی، زمینه تولید محلول ضد عفونی کننده در کردستان را فراهم نمود.
وی با بیان اینکه، سه شرکت مرتبط در استان، مجوز تولید مواد ضد عفونی کننده را از دانشگاه اخذ نمودند، تاکید کرد: صنایع مذکور شامل شرکت پویندگان زیبا کاویان سقز که قبلا محصولات آرایشی را تولید می نمود، با تغییر پروسه و در اختیار داشتن ۱۶ نفر نیرو، روزانه در حال تولید دو تن ماده ضد عفونی کننده است، شرکت دوم، سیران یکتای دوشان است که در ابتدا آب معدنی و مواد شوینده تولید می نمود، با تغییر فرآیند و داشتن ۲۰ نفر نیرو روزانه چهارتن ماده ضد عفونی کننده تولید می کند و شرکت سوم، ژیوان طب آسیا در سنندج است که قبلا محصولات بهداشت تولید می کرد، این شرکت نیز با تغییر فرآیند، هم اکنون با داشتن ده نفر نیرو، روزانه یک تن مواد ضد عفونی کننده تولید می نماید.
معاون غذا و داروی دانشگاه، نبود صنایع مرتبط با تولید الکل را در کردستان از جمله مشکلات حال حاضر برشمرد و گفت: با پیگیری های زیاد به عمل آمده، در هفته های اخیر ۲۰ تن الکل از استان های دیگر تهیه و در اختیار صنایع مذکور قرار داده شد.
حیدری از ورود بیش از ۴۰ تن الکل به استان در هفته آینده خبر داد و ابراز داشت: با اینکار، حجم تولید مواد ضد عفونی کننده در استان افزایش خواهد یافت و ان شاالله در این زمینه تا حد زیادی مشکلات حل خواهد شد.
وی با اشاره به نحوه توزیع مواد ضد عفونی کننده تولیدی در صنایع مذکور در سطح استان، خاطرنشان کرد: به بیش از ۷۰ داروخانه سطح شهر سنندج، روزانه ۴۸ عدد تعلق می گیرد که البته به داروخانه های شبانه روزی، روزانه ۹۶ عدد تعلق می گیرد که تاکنون سه مرحله توزیع شده است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه، در شهرستان ها هر دو الی سه روز، ۱۲۰ عدد مایع ضد عفونی کننده به داروخانه ها تعلق می گیرد و مردم عزیز می توانند نسبت به خرید آنها اقدام کنند، ادامه داد: ان شاالله در روزهای آینده تعداد ۷۰۰۰۰ ژل ضد عفونی کننده توسط شرکت های دارویی در داروخانه ها و مراکز درمان استان توزیع خواهد شد.
وی در پایان تصریح کرد: علاوه بر سه شرکت مذکور، به یک شرکت دیگر نیز مجوز تولید محلول ضد عفونی کننده داده شده که با ورود الکل به استان و تخصیص سهمیه به آن، روزانه دو تن به ظرفیت تولید محلول ضد عفونی کننده استان اضافه خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1364652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =