در دو هفته گذشته با بیش از ۷۰۰ هزار لیتر محلول، معابر همدان ضدعفونی شده است

معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: از دهم اسفند تاکنون با بیش ‌از ٧٠٠ هزار لیتر محلول، معابر پرتردد و هسته مرکزی شهر همدان توسط نیروهای شهرداری، برای مقابله با ویروس کرونا، ضدعفونی شده است.

به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛ وحید علی ضمیر در گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: پس از اعلام شیوع ویروس کرونا، ستاد پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در شهرداری همدان تشکیل شد.

ضدعفونی و گندزدایی معابر عمومی، تاسیسات و اماکن شهری در قالب ۲ دستگاه ماشین آلات سنگین، چهار دستگاه واترجت، حدود ٦٠ دستگاه سم‌پاش و پمپ کوله‌ای، موتوری و دستی، با تلاش ١٤ گروه با هدف ارزیابی و سنجش توان عملیاتی شهرداری انجام می شود.

تاکنون بیش از ٧٠٠ هزار لیتر محلول پاشی و ضدعفونی جهت معابر و تأسیسات شهری، پارک‌های سطح شهر، بیمارستان ها، بازارهای سرگذر، سبزه میدان و بازارچه موقت پرندگان، همچنین ضدعفونی مخازن زباله استفاده شده است.

سرویس های بهداشتی باز در سطح شهر، پل های عابر پیاده و پارکینگ ها، ماشین‌های حمل زباله، پایانه‌های مسافربری و حدود چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل درون شهری با نظارت مستقیم این ستاد انجام شده است.

به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا حدود هفت هزار ماسک و ۲ هزار و ۵۵۰ جفت دست‌کش بین پاکبانان خدمات شهری توزیع شده است.

همچنین فضای بیرونی و داخلی اتوبوس‌های درون‌شهری و تاکسی ها به‌صورت روزانه شست و شو و ضدعفونی می‌شود.

حفظ سلامت شهری یک اولویت و وظیفه همگانی است که باید همه دستگاه‌ها، نهادها، سازمان‌های دولتی و خصوصی و از همه مهمتر شهروندان در این زمینه تلاش کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1364839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =