۰ نفر
۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۷:۴۸

همزمان با عملیات مشترک وزارت اطلاعات، پلیس آگاهی ناجا و شهرداری تهران 313 شرکت هرمی در یک روز پلمب شدند.

روزنامه ایران در این باره نوشت:
این عملیات از ساعت 11 و 30 دقیقه صبح پنجشنبه در غرب تهران آغاز شد و پس از چند ساعت با موفقیت پایان یافت.

سرهنگ عباسعلی محمدیان- رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ- در این باره گفت: تیم‌های عملیاتی با حضور در 140 نقطه تهران عملیات موفقیت آمیزی داشتند.

وی همچنین با هشدار جدی به بنگاه دارانی که با دست‌اندرکاران این شرکت‌ها همکاری می‌کنند یا مالکانی که املاک شان را در اختیار شرکت‌های هرمی قرار می‌دهند، گفت: مغازه بنگاهداران متخلف پلمب و پروانه کسب آنها نیز لغو خواهد شد. مکان‌هایی هم که در اختیار شرکت‌های هرمی است به مدت طولانی پلمب خواهد شد.

دستگیری کوئست‌های وهابی
گفتنی است در جریان این عملیات تعدادی از پیروان وهابیت که در شرکت هرمی کوئست فعالیت می‌کردند نیز دستگیر شدند. کوئست قصد دارد با استفاده از فرقه‌ها افراد بیشتری را جذب کند تا به اهداف مورد نظرش برسد.

اطلاعیه وزارت اطلاعات
وزارت اطلاعات نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به اطلاع امت شهید‌پرور می‌رساند در ادامه برنامه مبارزه قاطع با شرکت‌های هرمی، در عملیات مشترک این وزارت با نیروی انتظامی بیش از 300 دفتر شرکت‌های هرمی که از قبل شناسایی شده بودند هدف قرار گرفته و نفرات اصلی نیز دستگیر شدند. در این عملیات که با دستور مقامات قضایی و همکاری شهرداری تهران صورت گرفت همه دفاتر مزبور پلمب و بیش از 6 هزار تن از مالباختگان و فریب‌خوردگان گرفتار در این دفاتر هم به خانواده‌هایشان سپرده شدند.

وزارت اطلاعات ضمن تشکر از مردم عزیز کشورمان که با همکاری صمیمانه خود نسبت به شناسایی این کلاهبرداران حرفه‌ای اقدام و آنان را به دستگاه‌های امنیتی معرفی می‌نمایند، به مردم عزیز اطمینان داد مبارزه با این شرکت‌ها را تا محو کامل آنان ادامه خواهد داد.
56181

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 136525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =